loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 60 یکشنبه 26 آذر 1402 نظرات (0)


زگیل تناسلی دهان در واقع یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که توسط ویروس HPV ایجاد می شود و رابطه جنسی دهانی با فردی که به ویروس پاپیلومای انسانی آلوده شده است می تواند باعث ایجاد زگیل در دهان یا گلو افراد شود. از آنجایی که پیش بینی زمان ناپدید شدن یا رشد مجدد زگیل تناسلی غیرممکن است، افراد مبتلا باید به پزشک مراجعه کرده و در صورت لزوم به دنبال درمان باشند.

ضایعه معمولاً به شکل یک توده بیرون زده گولم مانند یا گوشت اضافی روی زبان و داخل دهان یا زیر زبان است، رنگ آن ممکن است همان ناحیه اطراف یا سفید یا گاهی قرمز باشد.

تشخیص زخم های تناسلی در دهان

به طور کلی آزمایش های متعددی برای تشخیص بهترین قرص برای زگیل تناسلی استفاده می شود. پزشکان معمولاً آزمایش‌های زیر را برای بررسی زگیل تناسلی دهان و بیماری‌های مقاربتی مشابه تجویز می‌کنند:

معاینه برای بررسی رشد فیزیکی، به این ترتیب پزشک می تواند تشخیص دهد که آیا زگیل شبیه زگیل تناسلی است یا خیر.

از محلول اسید استیک ملایم (مانند سرکه) استفاده کنید تا زگیل ها کمتر دیده شوند.

معاینه کامل لگن و تست پاپ برای زنان.

یک آزمایش ویژه برای بررسی وجود ویروس پاپیلومای انسانی پرخطر (آزمایش برای نمونه های کم خطر انجام نمی شود)، این نمونه برداری به همان روش تست پاپ انجام می شود.

نمونه برداری از بافت دهانه رحم (اگر تست پاپ غیرطبیعی باشد یا ضایعات غیرطبیعی مشهود باشد)، برای اطمینان از اینکه هیچ سلول غیرطبیعی وجود ندارد که منجر به سرطان دهانه رحم مرتبط با ویروس پاپیلومای انسانی شود. نمونه برداری از دهانه رحم معمولاً شامل برداشتن نمونه کوچکی از بافت دهانه رحم و بررسی آن در زیر میکروسکوپ است.

معاینه رکتوم.

علل زگیل تناسلی در دهان

ویروس پاپیلومای انسانی اغلب از طریق رابطه جنسی دهانی و دهانی منتقل می شود. در حین رابطه جنسی دهانی یا از دهان به دهان، ذرات ویروس پاپیلومای انسانی از طریق بزاق یا بزاق وارد دهان یا گلوی فرد می شود که از طریق بریدگی یا زخم منتقل می شود.

ویروس پاپیلومای انسانی نیز می تواند از مادر به کودک منتقل شود. اکثر مطالعات نشان می دهد که ویروس می تواند از طریق دهان و تجهیزات آلوده یا تجهیزات پزشکی منتقل شود. سیستم ایمنی معمولاً ویروس HPV را قبل از ایجاد عفونت از بین می برد. یک سیستم ایمنی سالم معمولا عفونت ویروس پاپیلومای انسانی را ظرف یک تا دو سال از بین می برد. با این حال، برخی از این بیماری ها ممکن است ادامه داشته باشند.

عوامل خطر D

بزرگترین عامل خطر برای عفونت های تناسلی دهان، رابطه جنسی دهانی یا انتقال دهانی با فردی است که ویروس را دارد. همه عوامل خطر برای رشد غدد جنسی در حال حاضر در حال مطالعه هستند، اما عوامل خطر شناخته شده عبارتند از:

عدم استفاده از محافظ دهان مناسب.

یک بوسه عمیق

شرکای جنسی متعدد

کشیدن سیگار یا سایر محصولات تنباکو

شروع فعالیت های جنسی از سنین پایین

مصرف الکل

نوشیدنی ها و ظروف را با دیگران به اشتراک بگذارید.

زگیل تناسلی چگونه در دهان ظاهر می شود؟

بثورات ممکن است به صورت فر یا توده های گل کلم مانند ظاهر شوند. این قارچ می تواند در داخل یا اطراف دهان فرد رشد کند. بیشتر چرک سفید است، اما در برخی موارد ممکن است صورتی یا قهوه ای باشد. این بثورات معمولاً دردناک است و می تواند ناراحت کننده باشد.

واکسیناسیون زگیل تناسلی فرازطب بهترین راه برای کاهش خطر عفونت ویروس پاپیلومای انسانی در بدن است. اخیراً پزشکان توصیه می کنند که افراد تا سن 45 سالگی این واکسن را دریافت کنند.

پسران و دختران معمولاً دو نوبت از این واکسن را با فاصله شش ماه دریافت می کنند و واکسن معمولاً بین 11 تا 12 سالگی تزریق می شود. نوجوانانی که اولین دوز واکسن خود را در سن 15 سالگی یا بالاتر دریافت می کنند به سه دوز نیاز دارند.

علاوه بر واکسیناسیون، افراد می توانند خطر قرار گرفتن در معرض ویروس پاپیلومای انسانی را کاهش دهند یا به تشخیص زودهنگام عفونت کمک کنند:

با استفاده از کاندوم یا پوشش واژینال به رابطه جنسی ایمن، از جمله رابطه جنسی دهانی، بپردازید.

از شرکای جنسی متعدد خودداری کنید

اگر زخم یا زخم روی لب دارید از رابطه جنسی دهانی و بوسیدن عمیق خودداری کنید.

به طور منظم غربالگری STD را در افراد فعال جنسی انجام دهید

گفتگو در مورد وضعیت بیماری های مقاربتی و شرکای جنسی

از رابطه جنسی دهانی خودداری کنید

معاینات منظم دندانپزشکی

معاینه ماهانه دهان و دندان برای بررسی تغییرات و ضایعات غیر طبیعی

برای زخم ها یا توده های غیرعادی در دهان یا زبان که بیش از دو تا سه هفته طول می کشد به پزشک مراجعه کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 168
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 248
  • باردید دیروز : 269
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 248
  • بازدید ماه : 10,489
  • بازدید سال : 34,806
  • بازدید کلی : 92,392