loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 143 دوشنبه 25 دی 1402 نظرات (0)


یکی از ویژگی های عصر حاضر، توسعه علم و فناوری و دستیابی به ابزارهای مختلف برای ارتقای رفاه انسان است. تمامی مشاغل و حرفه ها نیازمند استفاده از ابزارهای مختلف برای انجام بهترین عملکرد و بازدهی بالایی هستند. Fogger یکی از این ابزارها است که در بسیاری از موقعیت ها استفاده می شود. این دستگاه نوعی نازل است که برای آبرسانی به محیط هایی مانند گلخانه استفاده می شود. البته این تنها کاربرد نیست، می توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد. این ابزارها انواع مختلفی دارند و به روش های مختلفی تولید می شوند. هر نوع هدف متفاوتی را دنبال می کند. برای آشنایی بیشتر با انواع و ویژگی ها با ما همراه باشید.

مه پاش چیست؟

همانطور که گفته شد نوعی نازل برای آبیاری گلخانه است. وقتی در معرض مه قرار می گیرید، متوجه خواهید شد که صورتتان مرطوب می شود. اما شما ریزش آب را به درستی احساس نمی کنید. این دستگاه به همین صورت عمل می کند. آب از طریق یک محفظه به داخل آنها وارد می شود و سپس این دستگاه آب را به صورت قطرات بسیار کوچک به صورت مه پراکنده می کند. یکی از مهمترین خواص آن این است که محیط را مرطوب نگه می دارد و از خشک شدن گیاهان در گلخانه جلوگیری می کند.

یکی دیگر از جنبه های مهم کاهش دما و کنترل سطح رطوبت در محیط است. این دستگاه با ایجاد قطرات ریز به سرعت هوا را تبخیر کرده و محیط را خنک می کند. یکی از مهمترین کاربردهای آن در گلخانه ها به ویژه گلخانه های هیدروژنی این است که مه می تواند قطرات آب را در اندازه های مختلف پاشش کند. این موضوع بر اساس نیازهای محیطی، رطوبتی و آبیاری گیاهان تعیین شد. یکی از نکات مهم در استفاده از آن این است که در محیط های بادخیز عملکرد خوبی ندارد. زیرا قطرات آب در هوا پراکنده شده و اثرات منفی ایجاد می کند.

استفاده از زباله

این دستگاه مدل های زیادی دارد و می توان از آن برای مصارف مختلفی استفاده کرد. اگرچه حضور آن در گلخانه ها مهم و قابل توجه است. اما این تنها کاربرد آن نیست. این محصول در هر جایی که نیاز به آبیاری باشد، درجه حرارت بالا و یا نیاز به کنترل دما در فضا وجود دارد قابل استفاده است. مهمترین کاربردهای آن عبارتند از:

استفاده در صنایع نساجی و بافندگی و کارخانجات

مزارع مرغ، مراکز پرورش طیور و دامداری ها که در آن دما و رطوبت بالا گرما و زباله تولید می کند.

استفاده از مه پاش در سالن ها و مراکز پرورش قارچ

جایی که ازدحام زیاد است؛ مکان هایی مانند اجتماعات مذهبی

از گلاب در مخزن آب استفاده کنید و از آن برای پاشیدن گلاب استفاده کنید

در گاوداری ها دمای پایین و رطوبت در افزایش تولید شیر تاثیر بسزایی دارد.

ایجاد تونل های مه در مکان هایی مانند استخر

در فضای بسته می توانید با کمک این دستگاه دما و رطوبت را کنترل کنید و هزینه کمتری صرف کنید.

در محیط های کاری که در تابستان در معرض گرمای شدید قرار دارند.

در بیشتر موارد می توان از این دستگاه برای مقاصدی غیر از آب پاشی و مه پاشی استفاده کرد. به عنوان مثال به جای آب می توانید از گلاب، خوشبو کننده و حتی مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید.

انواع مه

این دستگاه بسته به فشاری که آب را بیرون می زند به انواع مختلفی تقسیم می شود. در واقع فشار آبی که از نازل می آید مشخص می کند که این دستگاه برای چه کاری بیشترین کاربرد را دارد. سیستم های رطوبت ساز بر اساس موارد زیر است.

مه پاش خانگی: این سیستم که به مه پاش سطح پایین معروف است در ادارات و منازل استفاده می شود. فشار آب کم است، حدود 40 تا 60 پوند در هر اینچ. به همین دلیل، یک نمونه عالی برای استفاده خانگی است. البته ظرفیت خنک کنندگی آن زیاد نیست.
https://themeoff.ir/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%85%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86/
مه پاش نیمه صنعتی: این نازل فشار متوسطی دارد و سریعتر از مدل قبلی محیط را خنک می کند. فشاری بین 160 تا 250 پوند بر اینچ دارد و با برق کار می کند.

نبولایزر صنعتی: نبولایزر صنعتی فشار بیشتر و عملکرد بالاتری در خنک سازی محیط دارد. فشار از 750 تا 1500 پوند در اینچ متغیر است و نه تنها محیط را خنک می کند بلکه هیچ رطوبتی را پشت سر نمی گذارد. مه پاش های صنعتی پیچیده تر از مدل های خانگی هستند.

نتیجه

از ابزارهای مهم و مفیدی که برای آبیاری و کاهش حرارت در محیط های مختلف طراحی و ساخته شده است می توان به مه پاش اشاره کرد. این دستگاه نوعی نازل است که آب را با فشار زیاد به صورت پودر یا مه پاشش می کند. مهمترین کاربرد آن در گلخانه است. اما کاربردهای دیگری نیز دارد. استفاده از آن در صنایع مختلف، محیط های شلوغ، گاوداری ها، مرغداری ها، مرغداری ها و ... یکی از مهمترین کاربردها می باشد. در تجارت آب، میسترها با توجه به فشاری که در هنگام آبیاری وارد می کنند به انواع خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شوند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 96
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 294
  • بازدید ماه : 294
  • بازدید سال : 59,227
  • بازدید کلی : 116,813