loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 322 سه شنبه 28 آذر 1402 نظرات (0)


اگر شما هم جزو کسانی هستید که عطر را باعث جدایی می کنید یا افرادی را می شناسید که به چنین اعتقادی معتقدند، حتما این مقاله را بخوانید تا این خرافه بی اساس (آیا عطر باعث جدایی می شود؟) را از فرهنگ خود حذف کنید، نمی توانیم از آن چشم پوشی کنیم. این ماده معطر به دلیل رایحه مطبوعش به بخش مهمی از زندگی همه ما تبدیل شده است.

عطر برای ما خیلی مهم است، آن را به دوستان و آشنایان می دهیم، اما وقتی این عطر شیرین و زیبا وارد روابط عاطفی ما می شود، استرس و ترس را به همراه دارد! ترس از عدم جدایی!

شاید برای خیلی از ما پیش آمده باشد که بخواهیم برای دوست دختر یا همسرمان هدیه بخریم و عطرها را انتخاب درستی بدانیم. اما بعد به خودمان می گوییم که نگذارید ما را از هم جدا کند! اما آیا عطرها پوسیده می شوند یا این تصور اشتباهی است که وارد فرهنگ ما شده است؟

به روغن جادویی اعتقاد نداشته باشید

معلوم نیست اعتقاد به تفکیک عطر از کجا و از کجا وارد فرهنگ ما شده است. اما خرافات او روشن است. چرا ماده شیرینی که آدم ها را به هم نزدیک می کند باید طعم تلخ جدایی داشته باشد! مگر نه این است که ما رایحه زیبای افراد را در ذهن خود نگه می داریم و آن رایحه ما را به یاد شخص خاصی می اندازد؟ حالا فکر می کنید این عطر بی نظیر است؟

شاید برای هر کدام از ما اتفاق افتاده باشد که در مکان های عمومی بودیم و متوجه بوی عطر شدیم و بلافاصله به فکر یکی از دوستانمان افتادیم. این بدان معناست که این بو خاطره طرف مقابل را در ذهن ما زنده می کند. پس مردم با عطرشان در ذهن ما می مانند و اگر عطر عامل جدایی است، چرا می توانیم از آن برای یادآوری دیگران استفاده کنیم؟!

عطر یک انحراف نیست و متأسفانه این تصور رایج در بین برخی افراد است. باید به شما بگویم که عطر نه تنها باعث دوری می شود، بوی آن باعث دوستی، صمیمیت و خاطرات خوب می شود. رایحه ای دلپذیر به عزیزانتان بدهید و این خرافات را از ذهنتان پاک کنید.

طبقه بندی عطرها  منشأ علمی ندارد

شاید برای همه ما در مکان های عمومی اتفاق افتاده باشد و متوجه بوی عطر شده و بلافاصله به فکر یکی از دوستانمان بیفتیم. یعنی عطر یاد کسی را در ذهن ما زنده می کند. پس مردم در ذهن ما با عطر زندگی می کنند و اگر عطر چیزی جز جدایی است، چرا می توانیم از اولین آکادمی عطرسازی ایران برای یادآوری دیگران استفاده کنیم؟!

مطمئن باشید عطرها باعث جدایی نمی شوند، باور غلطی که متاسفانه در بین برخی افراد رواج پیدا کرده است. باید به شما بگویم که عطرها نه تنها باعث دوری نمی شوند، بلکه بوی خوب آنها دوستی، صمیمیت و خاطرات خوش را تداعی می کند. پس با خیالی آسوده به عزیزانتان عطر بدهید و آن خرافات را در سرتان پاک کنید.

تمایز عطرها منشأ علمی ندارد

اگر می خواهید عطر هدیه بدهید یا عطر هدیه بگیرید، بدون شک با این سوال در ذهن خود مواجه هستید که آیا طرف مقابل از هدیه شما خوشحال و خوشحال می شود یا خیر؟ در هر صورت، عطر کاملاً چیزی است. این یک هدیه خوشمزه است و ممکن است تصور اشتباهی داشته باشید، اما یک هدیه لوکس محسوب می شود.

لازم به ذکر است که افراد دارای تیپ های شخصیتی متفاوت، نقش های گروهی خاص، رفتارهای متفاوت، نوع پوشش، نوع شغل و محل سکونت و... هستند. . . می توانید تصور کنید که آنها چه بویی دارند. به طور کلی برای هدیه دادن عطر باید اطمینان حاصل کنیم که عطر دارای رایحه ای قوی و ملایم است که خطرناک نیست.

ادویه با مرکبات، آب میوه، گروه دریایی می تواند انتخاب خوبی باشد. مطمئن باشید که عطرها و عطرهای با رایحه های قوی برای هدیه مناسب نیستند مگر اینکه ذائقه شخص دریافت کننده این عطر را به خوبی و درستی بدانید. با توجه به اینکه درک بویایی در قسمت های مختلف مغز برای افراد مختلف متفاوت است، ممکن است زمانی که بوی طرف مقابل یکسان نباشد، احساس بهتر و بهتری ایجاد شود. بنابراین انتخاب عطر مناسب دشوار است. آزاد شدن یا نبودن رایحه می تواند به نوع عطری که استفاده می کنید بستگی داشته باشد

اگر قصد دارید به خانمی عطر هدیه دهید، باید بدانید که او عطرهای ملایم و لطیف با رایحه گل و میوه را دوست دارد. با این حال، اگر از ترجیحات زنان مطمئن نیستید، هرگز از عطرهای شیرین استفاده نکنید. مردان معمولاً آن را در محل کار، باشگاه ورزشی، مهمانی و غیره می پوشند. آنها از عطرهای معطر در همه جا لذت می برند. , , عطر خنک و تلخ مورد پسند آقایان جوان بهترین پیشنهاد ما خواهد بود.

عطرسازی حرفه ای در آیینه روایات دینی

روایات دینی ما بر هدیه عطر تأکید زیادی دارد و اتفاقاً دستورات زیادی برای عطر زدن و هدیه دادن وجود دارد. اسلام دین پاکی و پاکی است و به همین دلیل احادیث زیادی در مورد اهمیت استفاده از عطر و تأثیر آن در جامعه داریم، حضرت محمد (ص) در این باره می فرماید: بوی خوش قلب را تقویت می کند.

همچنین در حدیث دیگری از حضرت محمد (ص) می خوانیم: بهترین بندگان خدا کسانی هستند که به عهد خود وفا کنند و بوی خوش داشته باشند.

همچنین در حدیث دیگری از پیامبر اسلام (ص) در مورد هدیه دادن عطر می خوانیم: هدیه گرفتن و بهترین هدیه عطرها است که سبک ترین و شیرین ترین آنهاست.

در سنت اسلامی، احادیث گرانبهایی داریم که ما را تشویق به استفاده از عطر و هدیه دادن می کند، مطمئناً اعتقاد به اینکه عطرها باعث ایجاد تفاوت می شود، باور نادرستی است و باید آن را از ذهن و زندگی خود حذف کنیم. عطر خوشبو دل آدم ها را به هم نزدیک می کند و به فرموده پیامبر اسلام بهترین هدیه است.

پس بیایید از خودمان شروع کنیم و این باور را از وجودمان پاک کنیم. همچنین اگر در اطراف خود فردی را می شناسیم که به این عقیده نادرست پایبند است، باید او را حذف کنیم و اهمیت عطر را در روایات اسلامی به او یادآوری کنیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 96
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 274
  • بازدید ماه : 274
  • بازدید سال : 59,207
  • بازدید کلی : 116,793