loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 57 سه شنبه 07 فروردین 1403 نظرات (0)


وجود روابط تجاری بین ایران و ترکیه به شهروندان ایرانی این امکان را می دهد که به این کشور همسایه مهاجرت کرده و در بازار کار آن مشغول به کار شوند. شهروندان ایرانی می توانند از طرق مختلف وارد بازار کار ترکیه شده و از استعداد یا مهارت خود برای کار و درآمدزایی در این کشور استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که هر تبعه خارجی برای کار و اقامت در ترکیه به ویزای کار ترکیه نیاز دارد.

سوال رایج بسیاری از علاقه مندان به کار در این کشور این است که آیا بازار کار مناسب برای همه مشاغل در این کشور وجود دارد؟ بسته به دانش نظری و عملی حرفه ای که پرورش داده می شود، البته مشاغل با درآمد کافی در اینجا در کشور یافت می شود. در این مقاله کار در این کشور، شرایط آن، مدارک مورد نیاز در فرآیند مهاجرت از طریق کار در ترکیه، اخذ ویزای ترکیه و همچنین بحث های مفصل در مورد اخذ اقامت و مجوز کار در این کشور ارائه شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت مهاجرتی همراه باشید.

کار در ترکیه

ترکیه از چند سال گذشته به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب مورد توجه بسیاری از جویندگان کار قرار گرفته است. این کشور از آنجایی که به عنوان پل ارتباطی بین کشورهای آسیایی و اروپایی عمل می کند، بازار کار نسبتا مناسبی برای مشاغل مختلف دارد. از سوی دیگر با وجود شرایط اقتصادی کنونی ایران و پایین بودن ارزش ریال ایران در مقایسه با لیر ترکیه، برخی افراد علاقمند به کسب درآمدهای بالا در ترکیه هستند.

ترکیه به دلیل مکان های تاریخی بسیار جذاب و همچنین مکان های تفریحی مدرن و درجه یک، هر ساله گردشگران زیادی را از کشورهای آسیایی و اروپایی به خود جذب می کند. این موضوع تاثیر مثبتی بر اقتصاد این کشور می گذارد و افراد جویای کار را تشویق می کند که به این کشور بیایند. راه های مختلف و نسبتا آسان زیادی برای کار در ترکیه وجود دارد. افرادی که موفق می شوند در این کشور شغلی پیدا کنند و در بازار کار این کشور فعالیت کنند و همچنین کسانی که درآمد کافی برای زندگی دارند، می توانند تابعیت و پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.

با روش های مختلف مهاجرت به ترکیه می توان با طی مراحل خاصی به این هدف دست یافت. اولین راه برای کار در این کشور، پیشنهاد کار است و اولین قدم برای دریافت پیشنهاد کار، یافتن کار در ترکیه است. فرآیند کاریابی در این کشور می تواند به روش های مختلفی انجام شود.

علاوه بر روش دریافت پیشنهاد کار از کارفرمایان در ترکیه، راه دیگری نیز برای کار در ترکیه وجود دارد و آن سرمایه گذاری و کارآفرینی در ترکیه است. روش مهاجرت از طریق اشتغال به ترکیه برای کسانی که حداقل بودجه لازم برای شروع فعالیت در ترکیه را دارند مناسب است. متقاضیان کارآفرینی می توانند با تایید دارایی خود، ثبت شرکت و یا راه اندازی کسب و کار در ترکیه و اخذ ویزای این کشور به ترکیه مهاجرت کنند.

با توجه به قوانین ترکیه و تجربیات مهاجران اخیر، امکان پیگیری خانواده و همچنین اخذ اقامت ترکیه وجود دارد، اما این درخواست تنها در شرایط خاصی قابل انجام است. اگر فردی در بدو ورود به ترکیه منابع مالی کافی برای تامین هزینه های خود و خانواده اش را نداشته باشد از همان سال اول نمی تواند به همراه خانواده به ترکیه مهاجرت کند.

در حقیقت، اگر شرایط مالی مناسبی ندارید، روند دلبستگی مانند ابتدا خواهد بود. فرد با داشتن پیشنهاد شغلی یا استفاده از امکان ثبت شرکت ویزای ترکیه را دریافت می کند. پس از آن وارد ترکیه شوید و به مدت 1 سال در این کشور کار کنید و برای همسر و فرزندان زیر 18 سال ویزای مشترک اقدام کنید و می توانید در ترکیه با هم زندگی کنید.

از سوی دیگر، برخی از افراد مانند متقاضیان ثبت شرکت یا خوداشتغالی در ترکیه اغلب توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های زندگی خود و خانواده خود در ترکیه را دارند. چنین افرادی با اعلام دارایی خود و برنامه ریزی حداقل هزینه های زندگی برای هر یک از اعضای خانواده، می توانند زمان یکسانی برای ویزای همراه برای خود داشته باشند. در این صورت می توانید هنگام رفتن به ترکیه خانواده خود را همراه داشته باشید.

شرایط کار در ترکیه

در هر روش خروج از کشور برای کار در ترکیه، ابتدا باید این شرایط و الزامات کاری مورد ارزیابی قرار گرفته و در طول فرآیند پیگیری شود. شرط اول مهاجرت کاری به ترکیه داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای فعال می باشد. در صورت عدم وجود پیشنهاد شغلی، مهاجرت به این کشور کمی سخت است و افراد برای دریافت ویزای ترکیه با مشکل مواجه خواهند شد.

شرط دوم اقامت در ترکیه و کار در این کشور ویزای کار ترکیه می باشد. ویزای کار ترکیه به عنوان مجوز کار برای مهاجرت به ترکیه برای مقاصد کاری نیز شناخته می شود. برای دستیابی به اهداف استخدامی در ترکیه باید ویزای کار همراه با مجوز کار از این کشور اخذ شود. زیرا بدون این کار برای اتباع خارجی در ترکیه قانونی نیست و غیر ممکن خواهد بود.

طبیعتا برای کار در ترکیه باید زبان اصلی مردم این کشور را بدانید. بنابراین داشتن دانش کافی به زبان ترکی و یادگیری ترکی استانبولی می تواند در جلب توجه کارفرمایان و گرفتن پیشنهاد شغلی بسیار موثر باشد. کارفرمایان معمولا برای جذب نیروی کار از کشورهای دیگر مانند ایران با داوطلبان مصاحبه ترتیب می دهند.علاوه بر داشتن رزومه قوی و سابقه حرفه ای و مرتبط با کار، مهارت های ارتباطی داوطلب نیز عامل مهمی در موفقیت آنها است.

از موارد ذکر شده، داشتن دانش کافی از زبان ترکی برای تعامل با مشتریان یا همکاران در ترکیه نیز یکی از شرایط کار در ترکیه محسوب می شود. بنابراین طبیعی است که افراد برای تسلط بر این زبان به کلاس های زبان ترکی یا روش های دیگر بپیوندند. برای سفر به ترکیه و کار در این کشور محدودیت های سنی خاصی وجود دارد. به این ترتیب افراد بین 18 تا 40 سال شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار ترکیه دارند و متقاضیان خارج از این محدوده معمولا شانس کمتری برای دریافت پیشنهاد شغلی دارند.

اگر فردی بخواهد با راه اندازی یک تجارت جدید و یا خرید ملک در ترکیه در ترکیه زندگی و کار کند، باید شرایط اخذ اقامت این کشور را داشته باشد. لازم به ذکر است که برخلاف بسیاری از کشورها، حداقل سرمایه برای کارآفرینی در ترکیه تعیین نشده است. کافی است فرد مدارکی را ارائه دهد که نشان دهنده مالکیت ملکی در ترکیه و همچنین توانایی وی در مدیریت هزینه های زندگی در این کشور باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 165
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 322
  • باردید دیروز : 222
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,173
  • بازدید ماه : 4,790
  • بازدید سال : 39,826
  • بازدید کلی : 97,412