loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 16 شنبه 25 فروردین 1403 نظرات (0)

در آزمون نظام مهندسی برق که هر سال برگزار می‌گردد، منابع توسط خود برگزارکننده اعلام می‌شود. بنابراین هیچ ابهامی در منابع و سوالات طرح شده در آزمون وجود ندارد. یکی از دغدغه‌های داوطلبان آزمون این است که چگونه می‌شود به حد نصاب قبولی دست یافت؟ در واقع باید گفت که هیچ راهی به جز مطالعه دقیق و هدفمند منابع وجود ندارد. سوالات آزمون نظام مهندسی برق تنها از 22 مباحث مقرارت ملی ساختمان اعلام می‌شود. شرکت‌کنندگان می‌توانند با نام نویسی در آزمون پروانه اشتغال خود را دریافت کنند. هر چه آمادگی شرکت‌کنندگان بالاتر باشد افراد مقبول و اندیشمندتری برگزیده می‌شوند. اکنون برای دانلود جدیدترین سوالات آزمون نظام مهندسی برق، به سایت سودا رجوع کنید.


 

منابع آزمون نظام مهندسی برق

فارغ التحصیلان رشته برق که واجد شرایط هستند می‌توانند در آزمون ثبت نام کرده و اطلاعات خود را محک بزنند. از میان قبول‌شدگان مهندسان خبره و مجربی برای اعطای جواز کسب انتخاب می‌شوند. معمولا آزمون نظام مهندسی برق دو بار در سال برگزار می‌شود. آزمون نظام مهندسی برق دارای 3 صلاحیت طراحی، نظارت و اجرا بوسیله وزارت راه و شهرسازی می‌باشد. مباحث مرتبط با رشته برق عمده سوالات آزمون را به خود اختصاص می‌دهند. پس داوطلبان با تمرکز، پشتکار و استمرار می‌توانند بر کلیه امور مسلط شده و تعداد بالایی از سوالات را پاسخگو باشند. جدیدترین نمونه سوالات نظام مهندسی برق را از سایت سودا دانلود کنید.

 

روش‌های کسب نمره قبولی در آزمون برق

هر شخصی یک روش مطالعاتی و پرسش و پاسخی را برای قبولی در یک آزمون خاص در پیش می‌گیرد. برخی از این روش‌ها نتیجه گرفته اما برخی دیگر نتایج قابل قبولی کسب نمی‌کنند. رایج‌ترین کاری که همه داوطلبان انجام می‌دهند خواندن مباحث و منابع معرفی شده است. در صورتی که با گسترش مطالعات و کتب مرتبط با آزمون می‌توان درصد بهتری را اخذ کرد. مفیدترین روش برای کسب نمره قبولی در آزمون، بررسی سوالات آزمون نظام مهندسی برق در سال‌های گذشته است. این کار به داوطلب کمک می‌کند که با نوع سوال و تله‌های طراح آشنایی پیدا کند. نمونه سوالات را می‌توان در سایت‌های معتبر یافت.

برخی از افراد در تمامی صلاحیت‌های آزمون شرکت کرده و باید مدیریت زمان خوبی داشته تا بتوانند در یکی از صلاحیت‌ها درصد قبولی کسب کند. این اشخاص با مطالعه شفاف منابع مشترک میان صلاحیت‌ها و اختصاص زمان بیشتری به آن‌ها می‌توانند احتمال قبولی خود را افزایش دهند. از طرفی دانش پیشین فارغ‌التحصیلان رشته برق تاثیر بسزایی در نتایج آزمون خواهد داشت. زیرا برخی مطالب مشترک بوده و در وقت داوطلب صرفه ایجاد می‌کند.

ویژگی نمونه سوالات انتخابی آزمون نظام مهندسی برق

نمونه سوالی که انتخاب می‌کنید باید چندین ویژگی مهم داشته باشد. اولین و مهم‌ترین ویژگی این است که مستقیم به موضوع سوال نپرداخته است. در واقع داوطلب را به فکر فرو برده و از سمت پاسخ اصلی آن دور می‎‌کند. شناخت چنین سوالاتی متقاضی را یک قدم به قبولی نزدیک‌تر می‌کند. نمونه سوالاتی که برای تحلیل و بررسی انتخاب می‌کنید باید متنوع باشد. به عبارت دیگر روی یک موضوع خاص تمرکز نکند. داوطلب باید سوالات مشترک را شناخته و اهمیت مبحث را از پرسش متداول طراح دریابد. بهتر است نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی برق که داوطلب برای مطالعه وتحلیل انتخاب می‌کند از سال‌های مختلف باشد. توصیه ما به شما کاربر گرامی این است که نمونه سوالات چند ساله اخیر را مورد بررسی قرار دهید.

مدت زمان آزمون نظام مهندسی برق

آزمون نظام مهندسی سه صلاحیت دارد. در سال‌های اخیر آزمون برگزار شده در هر سه صلاحیت دارای 60 سوال بوده و در سطح‌های مختلف طرح شده است. مدت زمان پاسخگویی برای هر صلاحیت متفاوت می‌باشد. به طوری که صلاحیت طراحی برق 210 دقیقه و صلاحیت نظارت- اجرا 150 دقیقه محاسبه می‌شود. افرادی که در آزمون قبول شوند مجوز شرکت در پروژه‌های تاسیسات برق و ساخت و ساز را در اختیار داشته و می‌توانند از این روش درآمد کسب کنند. سوالات آزمون تستی بوده و دارای نمره منفی می‌باشد و کلیه سوالات با ضریب یکسانی محاسبه می‌شود.


کلام آخر در مورد آزمون نظام مهندسی برق

در بسیاری از سایت‌های معتبر مانند سودا نمونه سوالات مشابه و دفترچه سوالات هر دوره آزمون همراه با پاسخ را می‌توان یافت. با مطالعه و بررسی این سوالات می‌توان اطلاعات خوبی در مورد طراحی سوال و موضوعات مهم و مورد بحث آزمون به دست آورد. با دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی برق و تحلیل پاسخ آن شانس خود را در قبولی آزمون افزایش دهید. توجه داشته باشید که بانک پرسش و پاسخ برخی سایت‌ها ممکن است ایراداتی داشته یا به طور کل غلط باشد. پس در انتخاب منبع انتشار دهنده سوال مطمئن شوید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 166
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 324
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 1,178
  • بازدید ماه : 4,795
  • بازدید سال : 39,831
  • بازدید کلی : 97,417