loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 18 دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


پارافرازینگ یا بازنویسی یکی از مهم ترین استعدادها و مهارت های دنیای نویسندگی است. بازنویسی را می توان روشی برای استفاده از شواهد و نوعی تکنیک علمی در نظر گرفت که به شما امکان می دهد ایده های دیگران را بدون مواجه شدن با مشکلات سرقت ادبی اتخاذ کنید. این اصطلاح به تغییر کلمات و جملات در یک متن اشاره دارد.

اگر بازنویسی به درستی انجام شود، نویسنده از سرقت ادبی اجتناب می کند و به دنبال راه هایی برای بازگویی خلاقانه اثر اصلی و استفاده از آن در مقاله یا نوشته خود می گردد. با این حال، واضح است که منابع باید به طور دقیق و دقیق حتی در بازنویسی ذکر شوند.

البته شباهت فقط در مقدمه مقاله رخ نمی دهد، جملات یا عبارات مشابه مقالات قبلی را در جای جای مقاله می توان یافت. بهتر است قبل از ارسال مقاله به مجله، از نظر سرقت ادبی بررسی شود.

مراحل انجام پارافرزیس

مراحل تهویه مطبوع شامل موارد زیر است:

1. ابتدا مطمئن شوید که متن را به خوبی درک کرده اید. برای این کار باید تعاریف کلمات کلیدی را بررسی کرد. اگر معنی کلمه یا عبارت خاصی را نمی دانید، باید آن را در منابع مختلف و فرهنگ لغت های خاص جستجو کنید.

2. در مرحله بعد باید متن را رها کنید و مواردی را از حافظه خود بنویسید.

3. سپس این نکات را با متن مورد نظر مقایسه کنید تا مطمئن شوید که تمام کلیدها و اطلاعات اصلی درج شده است.

4. از علامت نقل قول برای نقل قول های مستقیم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نیازی به مبادله کلمات فنی و تخصصی نیست زیرا در بسیاری از موارد استفاده از مترادف برای کلمات تخصصی ممکن است چندان مناسب نباشد.

5. تمام جزئیات متن را بنویسید تا بتوانید تمام مطالب را به بهترین شکل منتقل کنید.

6. متن را با کلمات خود بازنویسی کنید. اما به هیچ وجه نباید معنا و پیام متن را تغییر داد.

روش انجام پارافرز

رونویسی را می توان به صورت زیر انجام داد:

- جملات مثبت را به جملات منفی و بالعکس تغییر دهید

- تغییر کلمات و ترتیب

- از کلمات و اطلاعات غیر ضروری بگذرید

- تغییر ساختار جملات

- شرایط فنی را دست نخورده نگه دارید

توجه داشته باشید که ترجمه به معنای صرف تغییر و جایگزینی کلمات با مترادف نیست. علاوه بر این، نمی توان به سادگی کلمه را در فرهنگ لغت ذکر کرد و آن را با کلمات مشابه جایگزین کرد. شما باید کلمات صحیح را انتخاب کرده و در یک جمله یا پاراگراف منسجم و منسجم جایگزین کنید. گاهی ممکن است استفاده از ابزار ترجمه آنلاین مناسب به نظر برسد، اما نتیجه چندان قابل قبولی نخواهد بود.

در زیر انواع بازگویی با مثال آورده شده است:

1. کلمات جمله را تغییر می دهیم

تغییر مترادف ها یکی از ساده ترین راه ها برای بازنویسی است. در این مورد سعی می کنیم مترادف هایی را پیدا کنیم که بتوان در زمینه مورد نظر از آنها استفاده کرد و آنها را با توجه به جملات و پاراگراف ها تغییر داد. همانطور که قبلاً تأکید کردیم، صرف یک کلمه بدون در نظر گرفتن زمینه، نتایج قابل قبولی در بر نخواهد داشت. مثال زیر نمونه ای از بازنویسی با کمک تغییرات واژگان است.

2. تغییر نقش کلمات

هنگام بازنویسی می توانید نقش های مختلف کلمه مانند فعل، اسم، صفت یا قید را جایگزین کنید. مثال زیر نمونه ای از تغییر نقش یک کلمه است:

3. تغییر ساختار جمله

در این نوع بازنویسی با تغییر ساختار از دانستن به دانستن یا از ندانستن به دانستن جمله جدیدی ایجاد می شود. تغییرات در ترکیب ممکن است منعکس کننده تفسیر نویسنده از متن اصلی باشد. مثال زیر نمونه ای از بازنویسی با استفاده از اصلاح ساختاری است:

4. حذف یا اضافه کردن یک عنوان نسبی

علاوه بر موارد فوق، می توان با حذف ضمایر مربوط به جملات رایج و رایج، میزان تشابه با متن اصلی را کاهش داد. مثال های زیر حذف ضمایر در جملات منظم و نامنظم را نشان می دهد:

5. جملات یا عبارات را کاهش دهید

جملات را می توان با کاهش ساختار کلمه کوتاه کرد. البته باید توجه داشته باشیم که در برخی موارد کاهش اصطلاحات یا عبارات می تواند منجر به ابهام شود. در زیر نمونه ای از بازنویسی با استفاده از این روش آورده شده است:

نشانه های بازنویسی خوب چیست؟

تهیه یک رزومه خوب می تواند دشوار باشد. درک کپی رایتینگ خوب می تواند به ما در انجام این کار کمک کند. یک رزومه خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

- شامل تمام جزئیات مهم.

- بازتابی درست و دقیق از متن اصلی باشد. به عبارت دیگر، بازنویسی نباید پیام و محتوای مورد نظر نویسنده اثر را تغییر دهد.

- تعداد کلمات یکسان یا کمتر از متن اصلی. مردم اغلب سعی می کنند به همان طول متن اصلی یا کمی کوتاه تر بازنویسی کنند.

- بازنویسی باید به زبان و سبک شما انجام شود.

- منابع باید در متن و در فهرست ادبیات استفاده شده ذکر شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 111
  • باردید دیروز : 222
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 962
  • بازدید ماه : 4,579
  • بازدید سال : 39,615
  • بازدید کلی : 97,201