loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 37 دوشنبه 17 مهر 1402 نظرات (0)


برای دانستن مشاغل سودآور در قبرس شمالی برای ایرانی ها و سایر خارجی ها و همچنین اطلاعات مهم در مورد کار در قبرس، بهتر است سیستم اقتصادی این کشور را بررسی کنید.

بهترین مشاغل در قبرس شمالی (پایه اصلی اقتصاد قبرس)

ارکان اصلی اقتصاد قبرس شمالی شامل سه صنعت است: صنعت گردشگری، صنعت ساختمان و صنعت آموزش. قبرس شمالی کشوری است که به دلیل موقعیت استراتژیک، امنیت بالا و طبیعت منحصر به فرد و مناطق مسطح، بهترین بستر برای گشت و گذار، ساخت و ساز و زندگی دانشجویی است.

مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری

تاریخچه گردشگری در قبرس به هزاران سال پیش برمی گردد. این جزیره به دلیل آب و هوای معتدل مدیترانه ای، سواحل زیبا و میراث فرهنگی غنی، مدت هاست که یک مقصد گردشگری محبوب بوده است.

تاریخچه تجارت گردشگری در قبرس

پس از انقلاب صنعتی، در نیمه دوم قرن 18، تغییرات اساسی در تولید، حمل و نقل و ارتباطات ایجاد شد. این تغییرات تاثیر زیادی بر گردشگری داشته و منجر به ایجاد صنعت مدرن گردشگری شده است. علاوه بر این عوامل، افراد به طور منظم کار می کردند، درآمد و اوقات فراغت محدودی داشتند. ظهور زمان تحت عنوان اوقات فراغت یا تعطیلات و همچنین درآمدهای ملموس و دائمی باعث ایجاد بخش گردشگری در جهان شده است. اختراع قطارها، کشتی های بخار و هواپیما سفر به مقاصد مختلف گردشگری را آسان و مقرون به صرفه کرد. در نتیجه تعداد گردشگران افزایش یافته است. پیش از این دوران، سفر برای طبقه متوسط ​​برای تفریح ​​به کشورهای دیگر غیرعادی نبود. اما با انقلاب صنعتی، سفر و تعطیلات جزئی از برنامه های مردم شما شد.

سواحل قبرس همیشه در دنیا معروف بوده است. این سواحل هنوز هم هر ساله به عنوان تمیزترین سواحل اروپا شناخته می شوند (لینک به مقاله ای در این باره به زبان انگلیسی). تابستان ها و زمستان های دلپذیر و مدیترانه ای با روزهای آفتابی و خنک عواملی هستند که قبرس را به یکی از اولین انتخاب های گردشگران از سراسر جهان تبدیل کرده اند. وجود هتل های لوکس بین المللی با کازینوهای بزرگ و قانونی برای گردشگران بسیار جذاب بود. ساحل مراش یکی از زیباترین سواحل قبرس است که لوکس ترین هتل های جهان از قرن گذشته را در خود جای داده است.

شهر مرش که به واروشا نیز معروف است یکی از زیباترین و پربازدیدترین نقاط گردشگری این جزیره بوده است. هتل های سطح بالا و ویلاهای فوق لوکس متعلق به ثروتمندترین افراد جهان از جمله ملکه ایران، سوفیا لورن و ملکه انگلیس و همچنین هتل های رزرو شده از سال 1950 تا 2020 هنوز باقی مانده اند. رها شده در این شهر .

شهر زیبای مرعش به دنبال درگیری های داخلی در قبرس به عنوان یک شهر مرزی توسط نیروهای سازمان ملل محافظت می شود. دولت قبرس شمالی قسمت شمالی مرعش را به عنوان یک جاذبه تاریخی به روی عموم باز کرده است.

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی

آب و هوا آب و هوای فوق العاده قبرس که شامل بیش از 320 روز آفتابی در سال است، برای مردم ساکن در شمال اروپا بسیار جذاب است. گردشگران زیادی از کشورهای سرد روسی زبان و اسکاندیناوی در تمام طول سال به قبرس شمالی می آیند و استفاده از دریا در پاییز و حتی زمستان جالب است.

طبیعت

موقعیت جغرافیایی خاص قبرس آن را به مکانی برای استراحت در تمام طول سال برای پرندگان مهاجری که بین اروپا و آفریقا پرواز می کنند تبدیل کرده است. گله های پرندگان مهاجر را می توان دو بار در سال در قبرس دید. یک گروه از مارس تا می (آوریل تا می) به شمال مهاجرت می کنند و گروه دیگر از آگوست تا اکتبر (اکتبر تا نوامبر) به سمت جنوب مهاجرت می کنند.

بهترین مکان برای پرنده نگری، ارتفاعات کارپاز مانند قلعه کانتارا و ارتفاعات گیرنه است.

فلامینگوهای مهاجر در گله هایی در تالاب های فاماگوستا و گیرنه یافت می شوند.

در سال 2015، یک فلامینگوی سیاه، تنها فلامینگوی سیاه، در قبرس دیده شد. کارشناسان معتقدند این فلامینگوها به دلیل اختلالات ژنتیکی سیاه شده اند. پس از پایان فصل مهاجرت، این فلامینگو در هیچ جای دنیا دیده نشده است. بسیاری از مردم برای دیدن فلامینگوهای مهاجر به قبرس می آیند.

در ارتفاعات قبرس آهو و بزهایی وجود دارند که متعلق به چوپانان محلی نیستند، اما روابط مسالمت آمیزی با گردشگران دارند و وحشی نیستند.

دلفین ها را می توان در گروه های کوچک در سواحل کارپاز و در گروه های بزرگ در ساحل مشاهده کرد. اخیراً ماهیگیران محلی زیر نظر سازمان های محیط زیستی دلفین می فروشند، اما بیشتر دلفین ها اهلی نیستند و از انسان می ترسند.

آفتاب‌پرست‌های شگفت‌انگیز قبرس را می‌توان در ماه‌های گرم‌تر نیز دید که به آرامی در مسیرها و باغ‌ها حرکت می‌کنند و بسته به موقعیت مکانی خود تغییر رنگ می‌دهند.

بیش از صد و ده گونه مختلف قارچ در قبرس شناسایی شده است که بیشتر آنها خوراکی هستند.

بدیهی است که وقتی در مورد حیات وحش قبرس صحبت می کنیم، باید به خرهای کارپات اشاره کنیم، زیرا آنها یکی از گنجینه های دیدنی در قبرس شمالی هستند! بسیاری معتقدند که آنها وحشی هستند، اما در واقع تعداد زیادی از آنها حیوانات اهلی هستند که ترک ها پس از درگیری یونان و یونان در دهه 1970 جزیره را ترک کردند و در قسمت شمالی قبرس، کارپاز جمع شدند. . اکنون آنها در محیطی حفاظت شده زندگی می کنند و زیر نظر تیم های پزشکی شیر این حیوان برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به فرانسه ارسال می شود. در کنار جاده‌های کارپاز می‌توان آن‌ها را در مکان‌های امن و زیبای خود یا نزدیک ماشین‌ها برای تفریح ​​و غذا دید. نژاد آنها از نژادهای معمولی کوچکتر است.

از اواخر ماه مه تا اوایل آگوست (ژوئن-ژوئیه-آگوست) لاک پشت های آبی در ساحل طلایی در کارپاس و ساحل آلاگادی در گیرنه لانه می کنند. تمام فعالیت‌های آن‌ها پس از تاریک شدن هوا انجام می‌شود و گروه‌های تور تماشای لاک‌پشت مجاز به استفاده از تجهیزات نورپردازی یا نزدیک‌تر شدن از حد معینی به ساحل نیستند.

سواحل قبرس شمالی بیشتر شنی است. برخلاف قبرس جنوبی که هم طبیعت کوهستانی و هم سواحل صخره ای دارد، قبرس شمالی دارای دشت های وسیع و سواحل با ماسه های طلایی است. برای مثال در ساحل کارپاز که از نظر زیبایی با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست، ساحلی به نام ساحل طلایی وجود دارد که شن های آن واقعاً مانند دانه های طلایی زیر نور خورشید می درخشد. سواحل قبرس از تمیزترین سواحل اروپا به حساب می آیند و گردشگران زیادی فقط برای استفاده از دریا و ساحل به این کشور می آیند.

سواحل محبوب قبرس شمالی euromy :




ساحل آلاگادی یا ساحل لاک پشت در کرالا در فصل لانه سازی لاک پشت های دریایی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

لانگ بیچ معروف ترین ساحل در شرق قبرس است، یک ساحل شنی به طول ده کیلومتر با توسعه زیادی در اطراف منطقه. این منطقه دارای ورزش های آبی لوکس است و گردشگران می توانند از تمامی امکانات رفاهی استفاده کنند.

ساحل پالم در شهر فاماگوستا، نزدیک ترین ساحل به شهر واروشا یا مراش است. این ساحل ماهی های زیبا و رنگارنگی دارد که به دلیل شفافیت و شفافیت زیاد آب در هنگام استفاده از دریا به چشم می خورد.

اولین ساکنان جزیره قبرس (4-7 هزار سال قبل از میلاد) شکارچیان برای سن حیوان منقرض شده بودند. این حیوان مانند یک فیل کوچک است. وسایل نقلیه از آن زمان پیدا شده اند و در موزه های بزرگ در سراسر جهان نگهداری می شوند. ظروف سفال قرمز (به دلیل فراوانی معادن مس در جزیره) در جزیره قبرس پیدا شده است که قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد می رسد.

هزار سال قبل از میلاد مسیح، قبرس یک مرکز تجاری مهم در منطقه بود که عمده صادرات آن سفال و مس است. اکثر بنادر اصلی قبرس که اکنون تاریخی هستند، در ابتدا در این دوره ساخته شدند. قبرس به دلیل ثروت فراوان شهروندان و منابع طبیعی فراوان همواره مورد حمله راهزنان و سارقین بوده است. این بنادر در طول سال ها بارها تخریب و بازسازی شده اند.

در طول تاریخ، قبرس خانه امپراطوری های بزرگی مانند روم، ایران و یونان بوده است و آثار باستانی آن متاثر از سبک های هنری این امپراتوری ها است. برخی از مهم ترین آثار تاریخی قبرس شمالی عبارتند از:

• معبد بلاپایس (گیرنا): این معبد در قرن هفتم توسط افرادی که پس از حمله صلاح الدین ایوبی و سقوط اورشلیم از قبرس از طریق دریا فرار کردند، ساخته شد.

• کاخ گیرنه باستان: این بنا در نزدیکی بندر گیرنه واقع شده است. پایه اولیه این بنا در قرن دهم میلادی گذاشته شد، اما در قرن هفتم، زمانی که امپراتوری بیزانس بر قبرس حکومت می کرد، این قلعه برای محافظت از شهر ساخته شد.

قلعه های صلیبی: سه قلعه صلیبی در شمال قبرس برای محافظت از جزیره در برابر حملات اعراب و مسلمانان ساخته شد. از جمله این سه قلعه می توان به قلعه های زیر اشاره کرد: قلعه کانتارا، قلعه بوفونتو و قلعه سنت هیلاریتون. ساخت این قلعه ها به گونه ای است که فردی که بالای قلعه می ایستد می تواند قلعه مجاور را از دور ببیند.

• قلعه کانتارا (Boaz): قلعه کانتارا یکی از سه قلعه صلیبی در قبرس است که در ارتفاع 690 متری از سطح دریا بر روی تپه کانتارا در شبه جزیره کارپاس قرار دارد. این قلعه در اواخر قرن دوازدهم یا اوایل قرن سیزدهم ساخته شد و به عنوان قلعه ای برای محافظت از جزیره در برابر حملات مسلمانان مورد استفاده قرار گرفت.

• قلعه بوفاونتو: قلعه بوفاونتو یکی از سه قلعه صلیبی در قبرس است که در ارتفاع 950 متری از سطح دریا در کوه بوفاونتو در شمال جزیره قرار دارد. این قلعه در اواخر قرن دوازدهم یا اوایل قرن سیزدهم ساخته شد و به عنوان قلعه مرزی برای محافظت از جزیره در برابر حملات مسلمانان مورد استفاده قرار گرفت.

• St. قلعه هیلاریدون: تاریخچه قلعه هیلاریدون به قرن یازدهم باز می گردد. در آن زمان راهبی به نام هیلاریون در این مکان زندگی می کرد که صومعه ای در اینجا تأسیس کرد. در قرن دوازدهم، صلیبیون صومعه را به یک قلعه تبدیل کردند.

• مسجد سلیمیه: در نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی واقع شده است. این مسجد یک کلیسای جامع بوده که در قرن سیزدهم ساخته شده است. در سال 1571 قبرس به تصرف امپراتوری عثمانی درآمد و این کلیسا به مسجد تبدیل شد.

قلعه فاماگوستا: ساخت قلعه فاماگوستا در سال 1211 آغاز شد و در سال 1230 به پایان رسید. این قلعه به دستور پادشاه قبرس، گیوم دو لوزینیان ساخته شد. قلعه فاماگوستا یکی از بزرگترین قلعه های صلیبی در قبرس بود و نقش مهمی در دفاع از جزیره در برابر حملات مسلمانان داشت. قلعه فاماگوستا یکی از مکان‌های اصلی نمایشنامه «اتللو» اثر ویلیام شکسپیر است. در این نمایشنامه، اتللو، ژنرال جنگجو، توسط همسرش دزدمونا به خیانت متهم می شود و در نهایت توسط او کشته می شود. اتللو و دزدمونا در قلعه فاماگوستا زندگی می کردند و مرگ آنها در این مکان اتفاق افتاد. به همین دلیل این قلعه به قلعه اتللو نیز معروف است.

• شهر باستانی سولی (گوزل یورت): این شهر باستانی در سواحل خلیج مورفو قرار دارد و از قرن دهم قبل از میلاد مسکونی بوده است. آثاری چون معابد، آمفی تئاتر و حمام های رومی در این شهر یافت شده است. برخی از مورخان معتقدند که سازندگان این بنا ایرانی بوده اند. چون شباهت زیادی به آثار ایران باستان دارد.

• کلیسای مارتین (گوزل یورت): این کلیسا در قرن پانزدهم ساخته شده و یکی از مهم ترین کلیساهای قبرس شمالی است. این کلیسا دارای معماری ایتالیایی و دارای نقاشی ها و مجسمه های زیبایی است.

• خانه آبی یا کوشک ماوی (گیرنه): ساخت ماوی کوشک در سال 1760 آغاز شد و در سال 1762 به پایان رسید. این بنا به دستور حاکم قبرس، حسین پاشا ساخته شد. ماوی کوشک به عنوان ویلا ییلاقی برای حسین پاشا و خانواده اش استفاده می شد.

• کنیسه آپوسدولوس (کارپاز): ساخت کنیسه کارپاز در قرن یازدهم آغاز شد و در قرن سیزدهم به پایان رسید. این کلیسا به دستور شاه نیکلاس لوزیگنان، پادشاه قبرس ساخته شده است. کلیسای جامع کارپاز به عنوان کلیسای کلیسای ارتدکس قبرس استفاده می شد.

• کلیسای آنتیفونیت (Gyrene): کلیسای آنتیفونیت یک کلیسای ارتدکس یونانی است. این کلیسا در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و به دلیل معماری زیبا و نقاشی های دیواری، گردشگران را به خود جذب می کند.

• دیوارهای شهر قدیمی لفکوشا: در قرن شانزدهم توسط امپراتوری عثمانی ساخته شد، این دیوارها برای محافظت از شهر در برابر حمله استفاده می شدند. این دیوارها 11 برج و 5 در دارند.

غذای عالی

غذاهای قبرسی ترکیبی از غذاهای یونانی، ترکی و مدیترانه ای است. این غذاها معمولا با مواد تازه و فصلی تهیه می شوند.

برخی از غذاهای معروف قبرس عبارتند از:

هالومی: پنیر شوری که می توان آن را سرخ کرد، کبابی کرد و یا خام خورد.

ملحیه: غذای سنتی که با نان یا برنج یا هر دو درست می شود. Mulhia از سبزیجات خرنوب که در منطقه مدیترانه رشد می کند تهیه می شود. از دیگر مواد مورد استفاده در این غذا می توان به گوشت و استخوان، سیر، لیمو و گوجه فرنگی اشاره کرد. Mulhia را می توان با سوپ سبزیجات قبرسی مقایسه کرد!

سوپ ترحنا. با بلغور، آب گوشت یا مرغ، ادویه، ماست یا دوغ تهیه می شود و تکه های پنیر حلومی به آن اضافه می کنند.

ماکارنا سرخس: شبیه لازانیاهای معمولی ایرانی است، با این تفاوت که برگ های لازانیا وجود دارد، از ماکارونی استفاده می شود و در پخت آن از ماکارونی استفاده نمی شود.

کباب هلو: گوشتی که در برگهای چرب پیچیده شده و کبابی شده است. برای طعم دادن به گوشت در این کباب از جعفری و سیر تازه استفاده می شود.

پید قبرسی: نوعی نان که با غذاهای قبرسی سرو می شود. با مخمر اسیدی تهیه می شود و بافتی مناسب برای کباب شدن دارد.

غذای قبرسی معمولا با سالاد، نان و ماست فراوان سرو می شود. روغن زیتون نقش مهمی در تهیه تمام غذاهای قبرسی دارد.

کازینو

کازینو قبرس شمالی یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه است. این کازینوها به دلیل تنوع و بازی های جذاب ارائه شده از جمله Bluejack، Roulette و Slots مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند. این کازینوها معمولا در هتل های لوکس پنج ستاره قرار دارند و دارای گزینه های سرگرمی مانند رستوران ها، بارها، استخرها و اسپا هستند. میلیون ها دلار در کازینوهای قبرس جابه جا شده است، اما امنیت این مکان ها آنقدر بالاست که حتی نیروهای امنیتی را در این مکان ها ندیده اید.

سن قانونی برای ورود به کازینو 21 سال است.

برای ورود به کازینو باید یک شناسه معتبر ارائه دهید.

حداقل سن برای قمار در کازینو 18 سال است.

شرط بندی و قمار برای قبرسی ها ممنوع است.

قبرس امن ترین کشور جهان در میان کشورهایی با جمعیت کمتر از 5 میلیون نفر و همچنین پنجمین امن ترین کشور در بین 193 کشور جهان است. امنیت در قبرس شمالی بسیار بالاست و قابل مقایسه با ایران یا ترکیه و حتی کشورهای اروپایی نیست.

عوامل متعددی به امنیت قبرس شمالی کمک می کند. این موارد عبارتند از:

نیروهای امنیتی: قبرس شمالی دارای نیروهای امنیتی قوی و موثر در سراسر کشور است. این نیروهای امنیتی وظیفه حفظ امنیت شهروندان و گردشگران را بر عهده دارند. پلیس قبرس بسیار جدی و فهمیده است و همه چیز تحت کنترل است.

آموزش و فرهنگ: قبرس شمالی دارای فرهنگ قوی و ارزش های سنتی است که بر اهمیت امنیت و حفظ صلح تأکید دارد.

ثبات سیاسی: قبرس شمالی کشوری با ثبات سیاسی است که به کاهش جرم و جنایت کمک می کند. امنیت با عدم حضور پناهندگان در این کشور و عدم اجازه ورود آنها از کشورهایی مانند افغانستان و سوریه تضمین می شود. هیچ فقری در قبرس شمالی وجود ندارد و مردم فقیرتر، تاجران و زباله گردها در هیچ کجای این کشور وجود ندارند.

هزینه کم فعالیت روزانه در قبرس شمالی لیر ترکیه است که آن را برای همه خارجی ها بسیار جذاب می کند. در مقایسه با ایران، هزینه های روزانه را می توان گفت مشابه غریبه اما با کیفیتی بسیار متفاوت. غذاهای روزمره در قبرس کاملا ارگانیک و سالم هستند.

جشن

قبرس شمالی کشوری با فرهنگ و تاریخ غنی است که جشن ها و فستیوال های زیادی برگزار می کند. این جشنواره ها فرصت خوبی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا از فرهنگ و سنت های کشور لذت ببرند.

برخی از مهم ترین جشنواره های قبرس شمالی عبارتند از:

جشنواره کیپریا: این جشنواره یکی از بزرگترین و مهم ترین جشنواره های فرهنگی قبرس شمالی است. این جشنواره هر ساله در ماه های می و ژوئن برگزار می شود و شامل کنسرت های موسیقی، نمایش های تئاتر، اپرا و سایر فعالیت های فرهنگی است.

جشنواره شراب: این جشنواره هر ساله در ماه اوت برگزار می شود و به جشن برداشت انگور اختصاص دارد. در این جشنواره مردم می توانند از محصولات مختلف شراب مانند شراب، آبجو، لواش لذت ببرند.

جشنواره زیتون: این جشنواره هر ساله در ماه نوامبر برگزار می شود و به جشن برداشت زیتون اختصاص دارد. در این جشنواره مردم می توانند از بسیاری از محصولات زیتون مانند روغن زیتون، زیتون سیاه و زیتون سبز لذت ببرند.

جشنواره موسیقی سنتی قبرس: این جشنواره هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شود و به اجرای موسیقی سنتی قبرس اختصاص دارد.

جشنواره آب: این جشنواره هر ساله در ماه اکتبر برگزار می شود. قبرس مزارع وسیع جو دارد، تولید آب جو و صادرات جو یکی از ارکان مهم اقتصاد این کشور است.

جشنواره غذای قبرس: این جشنواره هر ماه سپتامبر برگزار می شود و به ارائه غذاهای سنتی قبرسی اختصاص دارد.

جشنواره پرتقال در گوزلیورت

جشنواره گل های ارکیده در هیسورکوی

جشنواره پیله ابریشم (مه) در بلپاییس، گیرنه

جشنواره کله (خرداد-تیر) با دعوت از خوانندگان معروف چاهان.

جشنواره سنگی قبرس

جشنواره تئاتر قبرس (سپتامبر)

جشنواره گردو در لفکادا

تاریخ های جشنواره لفکا

جشنواره رقص سالسا

جشنواره خرنوب در تاتلیسو (در ماه سپتامبر)

جشنواره توت فرنگی و یشال ارمک

من در قبرس در زمینه گردشگری کار می کنم

اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که گردشگری یکی از چهار بخش تجاری است که مجوز کامل برای خارجی ها ندارد. چهار بخش تجاری با 100% تخفیف برای خارجی ها: گردشگری - تجارت بین المللی - ساخت و ساز - حمل و نقل. به عنوان مثال، مشارکت 49 (خارجی) و 51 (قبرس) به خارجی ها مجوز آژانس مسافرتی می دهد، اما به طور کامل مجاز به کار در شرکت های گردشگری یا کار در هتل ها هستند.

قبرس شمالی دارای نرخ بالایی از کلیه فعالیت هایی است که نیازهای گردشگران را برآورده می کند. این مشاغل ممکن است شامل مدیریت هتل، آشپزی، خدمات، سرگرمی و غیره باشد.

کسانی که در زمینه گردشگری تخصص دارند می توانند گردشگرانی از کشورهای مختلف به قبرس شمالی بیاورند و از درآمد بسیار خوبی در این زمینه بهره مند شوند. کسانی که دانش و تجربه در زمینه هتلداری و مهارت های انگلیسی و ترکی خوب دارند نیز فرصت های شغلی خوبی در این کشور دارند.

مشاغل مرتبط با ساخت و ساز

صنعت ساخت و ساز در قبرس شمالی در سال های اخیر رشد بی سابقه ای را تجربه کرده است. این امر به دلایل مختلفی از جمله افزایش تقاضا از سوی خریداران خارجی، بهبود شرایط اقتصادی و حمایت دولت از سرمایه گذاری های عمرانی رخ داد.

طبق اعلام انجمن املاک و مستغلات قبرس شمالی، ارزش معاملات املاک در این کشور در سال 2022 از 10 میلیارد پوند فراتر خواهد رفت که 25 درصد افزایش نسبت به سال 2021 نشان می دهد. این رشد با افزایش تعداد افرادی که تجارت خارجی دارند همراه است.

قبرس شمالی به دلیل آب و هوا، سواحل زیبا و هزینه کم زندگی، یک مقصد محبوب برای سرمایه گذاری ملک است. در سال های اخیر، تقاضا از سوی خریداران خارجی از کشورهایی مانند آلمان، روسیه و بریتانیا رشد قابل توجهی داشته است.

دولت قبرس شمالی با ارائه تضمین های قوی برای سرمایه گذاری در املاک و همچنین کاهش مالیات برای این افراد به این روند کمک کرده است. مشوق ها شامل وام های کم بهره و تعویق مالیات است.

رونق ساخت و ساز در قبرس شمالی فرصت های شغلی در بسیاری از بخش ها از جمله ساخت و ساز، مهندسی و املاک و مستغلات ایجاد کرده است. این امر به بهبود اقتصاد این کشور و افزایش رفاه مردم کمک کرده است.

رشد ساخت و ساز در قبرس شمالی روند مثبتی است که به بهبود اقتصاد این کشور و افزایش رفاه مردم کمک کرده است. با ادامه این روند پیش بینی می شود فرصت های شغلی بیشتری در کشور در زمینه های مختلف از جمله ساخت و ساز، مهندسی مکانیک و املاک ایجاد شود.

مشاغل در آموزش و پرورش

صنعت آموزش و پرورش در قبرس شمالی در سال های اخیر رشد و توسعه چشمگیری داشته است. این امر به دلایل مختلفی از جمله افزایش تقاضای دانشجویان بین المللی، بهبود کیفیت آموزش و ارائه بورسیه های تحصیلی بالا برای دانشجویان بین المللی است.

بر اساس گزارش وزارت آموزش و فرهنگ قبرس شمالی، تعداد دانشجویان بین المللی این کشور در سال 2022 به بیش از 10 هزار نفر خواهد رسید که نسبت به سال 2021 رشد 20 درصدی داشته است. این افزایش عمدتاً به دلیل بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی در قبرس شمالی و کاهش هزینه های تحصیل است.

قبرس شمالی به دلیل هزینه پایین زندگی، کیفیت بالای آموزش و نزدیکی به اروپا، مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است. این کشور دارای 12 دانشگاه دولتی و خصوصی است که برنامه های آکادمیک در زمینه های مختلف از جمله علوم پزشکی، مهندسی و علوم انسانی و انواع هنرهای آزاد از دکترا تا فارغ التحصیل ارائه می دهند.

علاوه بر افزایش تقاضا، بهبود کیفیت آموزش نیز به رشد صنعت آموزش و پرورش در قبرس شمالی کمک کرده است. در سال‌های اخیر کشور سرمایه‌گذاری هنگفتی در زمینه آموزش انجام داده است و کیفیت آموزش در دانشگاه‌های کشور بهبود چشمگیری داشته است. به عنوان مثال، دانشگاه مدیترانه شرقی دارای رتبه مسکن 5 ستاره QS است.

رشد صنعت آموزش و پرورش در قبرس شمالی فرصت های شغلی زیادی در زمینه های مختلف از جمله تدریس، تحقیق و خدمات دانشجویی ایجاد کرده است.

در زیر برخی از مزایای تحصیل در قبرس شمالی آورده شده است:

هزینه زندگی: هزینه زندگی در قبرس شمالی به طور قابل توجهی کمتر از کشورهای اروپایی است. هزینه زندگی در این کشور بر حسب لیر ترکیه است و بسیاری از چیزها در زندگی روزمره از جمله حمل و نقل و بسته های تلفن همراه برای دانشجویان تاگربا رایگان است.

آموزش با کیفیت بالا: دانشگاه های بین المللی زیادی در قبرس شمالی وجود دارد که با بهترین دانشگاه های جهان تبادلات علمی عالی دارند.

زبان انگلیسی: انگلیسی به عنوان زبان آموزشی در دانشگاه های قبرس شمالی استفاده می شود.

موقعیت جغرافیایی مناسب: قبرس شمالی کشور کوچکی است که در نزدیکی اروپا قرار دارد. بنابراین یافتن فرصت های کار و تحصیل در اروپا آسان تر است.

قبرس شمالی یک مقصد محبوب برای دانشجویان خارجی است. بهترین مشاغل در قبرس یورومای  این کشور دارای مزایای بسیاری از جمله هزینه پایین زندگی، کیفیت بالای آموزش و تدریس به زبان انگلیسی است.

لیست مشاغل برای کار در قبرس شمالی (صنعت گردشگری - صنعت ساخت و ساز و صنعت آموزش)

صنعت گردشگری هتل - پذیرایی - ایجاد رستوران و کافه های لذیذ - محصولات مرتبط با کازینو - اقلام ورزشی - خدمات کرایه خودرو

صنعت ساختمان سرمایه گذاری در ساخت و ساز - خرید ملک - واردات مصالح ساختمانی - ساخت کارخانه - ساخت چوب - ام دی اف

شرکت های آموزشی، دفاتر فنی - ساخت رستوران و کافه در نزدیکی دانشگاه ها - مسائل مربوط به اوقات فراغت دانشجویان - فعالیت در پوشاک - باشگاه بدنسازی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 110
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 170
  • بازدید ماه : 6,118
  • بازدید سال : 41,154
  • بازدید کلی : 98,740