loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 422 دوشنبه 16 مرداد 1402 نظرات (0)


در آموزشگاه آشپزی آنلاین طرز تهیه فرنی با نشاسته را به صورت حرفه ای و کاربردی به شما آموزش می دهیم. امیدواریم از این قسمت آموزش آنلاین استفاده کرده و این دسر خوشمزه را در منزل سرو کنید.

مقدمه ای بر فرنی آرد

فرنی از غذاهای لذیذ ایرانیان است که آن را به عنوان دسر می خورند و در هنگام بیماری برای تسکین گلو و رفع سرفه به افراد بیمار می دهند. تهیه این دسر بسیار آسان است. فرنی با نشاسته را می توان برای صبحانه و همچنین برای شام مصرف کرد.

آموزش حرفه ای غذای قایق

دوره آموزشی فینگر فود حرفه ای

تره فرنگی با نشاسته بسیار سبک است، هم سرد و هم گرم قابل استفاده است. برای نشاسته شدن موهایتان می توانید از نشاسته ذرت یا آرد برنج استفاده کنید.

بسیاری از مردم فکر می کنند که فرنی نشاسته ای غذای کودکان است، اما این نگرش صحیح نیست و فرنی نشاسته ای را می توان در هر سنی مصرف کرد.

معرفی نشاسته و ماش

آشنایی با بلغور جو دوسر با نشاسته

فرنی با نشاسته یک غذا یا دسر انرژی زا است و دلیل آن این است که نشاسته موجود در فرنی وقتی وارد بدن می شود و هضم می شود به قند تبدیل می شود که عامل اصلی تولید انرژی در بدن است.

به افرادی که معده ضعیفی دارند توصیه می شود فرنی نشاسته ای بخورند زیرا فرنی نشاسته ای درد معده را تسکین می دهد.

خرما جو دوسر با نشاسته

کلمه فرنی از کلمه فرانسوی که نام سوپ بود گرفته شده است. استفاده از دال با خرد کردن و آسیاب کردن غلات از جمله گندم، ذرت و جو و جوشاندن آنها در آب آغاز شد.

برای اینکه فرنی را بدون خراب شدن از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشور دیگر می‌بردند، غلیظ می‌کردند و به شکل کیک یا آجر در می‌آوردند و روی سنگ‌های داغ می‌گذاشتند تا آب از بین برود.

تاریخ تهیه فرنی برنج در چین حدود 4500 سال پیش ثبت شده است، در حالی که در سایر کشورهای آسیایی از 3000 سال پیش تهیه شده است.

بعد از آن اسکاتلندی ها فرنی را آماده می کنند و طرز تهیه جو دوسر را در آب و شیر خیس کرده روی شعله می گذاریم و هم می زنیم تا یکدست شود و کمی کره و نمک به آن اضافه می کنیم. خوردن خامه و عسل در صبحانه.

تنها در قرن هجدهم بود که فرنی به عنوان غذای مردم فقیر، به ویژه کسانی که در مناطق روستایی زندگی می کردند، در نظر گرفته شد.

جدول زمانی برای تهیه فرنی با نشاسته

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان پخت 20 دقیقه

زمان اضافی 10 دقیقه است

زمان کل 40 دقیقه

به 2 نفر خدمت می کند.

2 کاسه را سرو می کند

مواد اولیه تهیه کدو تنبل با نشاسته

شیر: 2 لیوان

شکر: 4 قاشق غذاخوری یا نصف فنجان

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

رز: اتوبوس

راهنما: کافی است

آموزش طرز تهیه کیک با آرد

در قدیم چون نشاسته در کارخانه ها تولید نمی شد کثیفی و ناخالصی داشتند، بنابراین قبل از اینکه بخواهند با نشاسته چیزی تهیه کنند باید کثیفی ها و ناخالصی ها و او را از بین می بردند. کمی آب. و نشاسته نشاسته صنعتی امروزه شسته می شود و نیازی به شستشوی مجدد ندارد زیرا به صورت کاملا تمیز و بهداشتی تولید می شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید نشاسته را بشویید، مراقب باشید که آب زیادی روی نشاسته نریزید زیرا آب با نشاسته مخلوط می شود و نشاسته به سرعت در آب حل می شود و تمام نشاسته از خنک کننده عبور می کند. .

اولین گام

ابتدا یک قابلمه ماهی، آلومینیومی یا براندی آماده می کنیم و روی اجاق گاز می گذاریم. در ابتدا مراقب باشید شعله زیر قابلمه نسوزد. سپس شیر را در قابلمه می گذاریم و هر قاشق نشاسته را به شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا نشاسته کاملا در شیر حل شود تا ترکیب کاملاً یکدستی به دست آید.

چسب آیل

در این مرحله شکر را به مخلوط شیر و نشاسته سرد اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در مخلوط به دست آمده حل شود. سپس در قابلمه را باز می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم. در اینجا باید به یاد داشته باشید که تا زمانی که فرنی مخلوط نشده باشد، فرنی نشاسته ای به سرعت ترکیب می شود و کل فرنی هدر می رود.

به هم زدن ادامه می دهیم تا برنج با نشاسته غلیظ شود و به قوام مناسبی برسد به عبارت دیگر، ثبات

کلاس سوم

حالا وقت اضافه کردن گلاب و هل است.

وقتی مخلوط شد گلاب و سیب زمینی را اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند سپس حرارت را خاموش کنید و با کمی نشاسته بگذارید بجوشد. آن را خنک نگه دارید. و از روی حرارت بردارید.

قبل از سرد شدن فرنی با نشاسته می توانید آنها را در ظرف های تکی بریزید و تزئین کنید و در یخچال بگذارید تا خنک شوند تا شکل ظرف را به خود بگیرند. در این مرحله فرنی ما با نشاسته آماده است و می توانید آن را بنوشید. زنده

توجه داشته باشید که این مقدار مواد برای دو نفر می باشد و در صورت افزایش تعداد می توانید مقدار مواد را به نسبت دلخواه اضافه کنید.

امیدواریم از مواد و ابزار موجود در بازار برای تهیه فرنی نشاسته ای در منزل طبق دستور بالا نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده سرو کنید. بگذار زندگی تو باشد.

نکات مهم برای تهیه فرنی با آرد

در تهیه فرنی با نشاسته نکات ریز وجود دارد که عمدتا با تمرین به دست می آید.

اگر می خواهیم بلغور جو دوسر را با رنگ های مختلف درست کنیم، بهتر است در حین تهیه به تعداد دلخواه، پودر کاکائو یا زعفران اضافه کنیم.

می توانیم موز یا هلو را با آرد داخل فرنی بریزیم.

در مرحله تهیه فرنی با نشاسته، اگر نشاسته به شیر داغ اضافه شود، تبدیل به گلوله می شود و حل کردن آن در شیر بسیار مشکل است، بنابراین بهتر است قبل از حرارت دادن شیر، نشاسته را به آن اضافه کنید. شیر سرد را داخل آن بریزید و شعله گاز را روشن کنید.

به جای شکر می توانید از پودر قند، شیره انگور، شیره خرما یا عسل استفاده کنید.

می توانید یک قاشق خامه به فرنی اضافه کنید تا با نشاسته شیرین شود.

اگر می خواهید بدانید فرنی با نشاسته شما آماده سرو است یا نه، به سادگی با قاشق روی فرنی با نشاسته خط بکشید، اگر موقعیت قاشق روی فرنی به صورت خطی افتاد، فرنی شما آماده است و می توانید آن را خاموش کنید تا خنک شود.

اگر قصد دارید فرنی را با نشاسته در قالب درست کنید در استفاده از قالب های سیلیکونی دقت کنید و مراقب باشید داخل قالب های سیلیکونی را چرب نکنید زیرا باعث خراب شدن فرنی می شود.

خواص بلغور جو دوسر با نشاسته

در زیر برخی از ویژگی های فرنی نشاسته ای آورده شده است. امیدواریم با مطالعه و درک خواص آن بدن خود را از طریق آماده سازی و رژیم غذایی التیام بخشید.

خواص فرنی با نشاسته

خواص بلغور جو دوسر با نشاسته

همانطور که قبلا ذکر شد در تهیه فرنی آردی از مواد مختلفی استفاده می شود. لازم به ذکر است که خواص زیر عمدتا به دلیل وجود آرد و شیر در فرنی است.

نشاسته کالری بسیار کمی دارد و می تواند در بدن به قند تبدیل شود، بنابراین برای افراد دیابتی یا دیابتی مناسب نیست.

به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

اگر در تهیه فرنی از شکر و شکر استفاده نمی کنید، به جای استفاده از عسل برای شیرین کردن فرنی با افزودن نشاسته، کمک بزرگی در کاهش وزن است و به کاهش وزن کمک می کند.

این یکی از مفیدترین مواد غذایی برای افرادی است که در بدنسازی فعالیت می کنند، زیرا انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. البته در فرآیند تهیه بلغور جو با نشاسته از پودر پروتئین نیز در آن استفاده می شود.

نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد.

تقویت استخوان ها.

نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد.

به شاداب ماندن پوست کمک می کند.

نقش مهمی در سلامت، پری و یکپارچگی مو دارد.

سینه را نرم می کند و برای افرادی که سرماخوردگی و سرفه های خشک دارند بسیار مفید است.

این یک خواب راحت را ایجاد می کند.
لینک مقاله: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-فرنی-با-نشاسته/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 171
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 104
  • باردید دیروز : 335
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 917
  • بازدید ماه : 439
  • بازدید سال : 35,475
  • بازدید کلی : 93,061