loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 121 پنجشنبه 28 دی 1402 نظرات (0)


در سال های اخیر، بخش کشاورزی با پیشرفت های زیادی همراه بوده است. امروزه از تکنیک های زیادی برای هوشمندسازی باغ ها و پارک ها استفاده می شود که با ساده سازی فرآیند رسیدگی به محصولات کشاورزی، مشکلات کم آبی را که یکی از معضلات اساسی در حوزه کشاورزی است، حل کرده است. تایمر آبیاری اولین وسیله ای است که در فرآیند هوشمندسازی باغ ها استفاده می شود. این تجهیزات که نصب و استفاده آسانی دارد، زمان آبیاری و تعداد سیکل ها را تنظیم کرده و فرآیند آبیاری قطره ای را با توجه به نیاز هر محصول انجام می دهد. انواع مختلفی از تایمرهای آبیاری وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا مزایای استفاده از این محصول کاربردی را به درستی درک کنید.

تایمر آبیاری چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است تعریف دقیقی از این دستگاه داشته باشید. این نوع تجهیزات پیشرفته، دستگاهی نسبتا کوچک و هوشمند است که فرآیند آبیاری گیاهان را کنترل می کند و با تامین آب به میزان مشخص، کیفیت رشد گیاه را افزایش می دهد. با نصب این دستگاه اتوماتیک و هوشمند می توانید برنامه آبیاری قابل تنظیمی داشته باشید. تایمر آبیاری روی لوله نصب می شود و سپس لوله باید برای همیشه باز باشد. نحوه نصب و تنظیم ساعت در این دستگاه آسان بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

مزایای استفاده از تایمر آبیاری

وقتی در مورد باغبانی و سبزیجات صحبت می کنیم، می خواهیم از استرس گیاهان جلوگیری کنیم و رشد و باروری آنها را بهبود بخشیم و در عین حال در مصرف آب بسیار صرفه جویی کنیم. در واقع هدف از استفاده از این دستگاه ها افزایش راندمان و بهره وری آبیاری، هماهنگی سیستم آبیاری، حفظ منابع آب، افزایش انرژی برق، سازگاری با محیط زیست و موارد دیگر است. با تغییر زمان و آبیاری با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف و میزان آب مورد نیاز برای رشد خوب می توانید گیاهان مختلف را به طور مرتب آبیاری کنید. در این صورت در هزینه ها، زمان، نیروی کار و منابع طبیعی نیز صرفه جویی می شود. برخی از مدل های این دستگاه ها نیازی به برق ندارند و می توانید از آنها برای کاربردهای بزرگ در صنعت کشاورزی استفاده کنید.

انواع تایمر آبیاری

عوامل مختلفی بر طبقه بندی تایمرهای آبیاری تأثیر می گذارد. در طبقه بندی کلی این نوع تجهیزات به دو دسته تایمر دیجیتال و تایمر آنالوگ یا مکانیکی تقسیم می شود. این طبقه بندی بر اساس عملکرد تایمر است. تایمرهای مکانیکی، برخلاف تایمرهای هوشمند، باید در هر چرخه آبیاری تنظیم شوند. انواع تایمرهای آبیاری شامل تایمر آبیاری برقی، تایمر با باتری، تایمر آبیاری خورشیدی و تایمر قابل اتصال به شیرهای آب و اتصال به شیرهای برقی می باشد. همچنین بسته به تعداد خروجی ها به نوع تایمر تک خروجی و تایمر دو خروجی طبقه بندی می شوند.

اگر گیاهان زیادی با نیاز آبی متفاوت دارید و باغ یا گلخانه شما بزرگ است، بهتر است از هر دو بار استفاده کنید. آبگرمکن ها در انواع مختلفی تولید می شوند. برند سازنده نیز عاملی در تعیین زمان آبیاری است. https://photoselfi.ir/what-is-an-irrigation-timer/

راهنمای خرید بهترین تایمر آبیاری

برای دستیابی به عملکرد و راندمان مطلوب در هنگام استفاده از تایمر آبیاری، چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید هنگام انتخاب و خرید آن در نظر بگیرید. معیارهای مختلف: شرایط استفاده از تایمر، نوع گیاه، نیاز آبی آن، نحوه دسترسی به تایمر، میزان آبیاری، تعداد خروجی تایمر، برند سازنده، بودجه موجود برای خرید و بسیاری موارد دیگر. عواملی در انتخاب تایمر مناسب نقش دارند. قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که هنگام خرید این محصول بهتر است یک برند معتبر انتخاب کنید تا در دراز مدت از عملکرد بهینه آن اطمینان حاصل کنید. سپس می توانید بسته به نیاز کاربر، سایر عوامل موثر بر خرید این دستگاه را بررسی کنید.

به عنوان مثال تایمر آبیاری Orbit به عنوان برند شناخته شده این محصول در دو نوع تک و دوتایی تولید می شود و یک تایمر دیجیتال حرفه ای است که دارای چندین برنامه آبیاری قابل تنظیم می باشد. با توجه به اینکه احتمال تقلب در تهیه این تایمر و سایر مدل های اورجینال بسیار زیاد است، بهتر است یک مرجع معتبر برای خرید آن انتخاب کنید.

پایان

در این مقاله در مورد تایمر آبیاری و کاربردها و فواید آنها صحبت کردیم و در پایان تایمر آبیاری Orbit را به عنوان نمونه ای از بهترین نوع این محصول ارائه کردیم. هوشمند بودن باغ، گلخانه و باغ ها با استفاده از تایمرهای دیجیتال و اتوماتیک آبیاری به عنوان یکی از عناصر رشد تکنولوژیک در صنعت کشاورزی مزایای بسیاری برای کشاورزان و استفاده کنندگان از این مزرعه دارد. انواع مختلف این پمپ هوشمند در فروشگاه ایران موجود است و شما می توانید با توجه به شرایط آبیاری مورد نیاز گیاه نوع مناسب را انتخاب کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 171
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 375
  • باردید دیروز : 335
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,188
  • بازدید ماه : 710
  • بازدید سال : 35,746
  • بازدید کلی : 93,332