loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 46 پنجشنبه 23 آذر 1402 نظرات (0)


یخچال های دیسپنسر  بتا سرویس لوازمی هستند که معمولا در ادارات، بیمارستان ها، مدارس و حتی خانه ها یافت می شوند. کولرهای آبی می توانند جایگزین بطری های آب در یخچال شوند و آب سرد مورد نیاز بسیاری از افراد را تامین کنند.

اگرچه نام این دستگاه کولر آبی است، اما نحوه عملکرد کولر آبی در برخی از مدل های آن تامین آب سرد و گرم است. در برخی از مدل ها کولر آبی به گونه ای عمل می کند که حتی آب جوش تهیه می کنند که می توان از آن برای تهیه چای و انواع نوشیدنی های گرم استفاده کرد.

در این نوع کولر آبی قسمت آب گرم به عنوان سماور و قسمت آب سرد به عنوان خنک کننده عمل می کند. علاوه بر این نوع کولرهای آبی که آب گرم را نیز تامین می کنند، دو نوع کولر آبی وجود دارد که در منبع تامین آب با هم تفاوت دارند.

کولرهای آب مخزنی که به عنوان کولرهای آب آشامیدنی بطری نیز شناخته می شوند، از بطری های بزرگ آب به عنوان منبع آب استفاده می کنند که می تواند در بالا یا پایین دستگاه قرار گیرد. این نوع کولر آبی معمولا در منازل یا مکان هایی که رفت و آمد کمتری دارد و افراد کمتری از کولر آبی استفاده می کنند استفاده می شود.

نوع دیگری از کولرهای آبی کولرهای آبی بدون مخزن هستند که مستقیماً به منبع آب شهری متصل می شوند و دارای سیستم فیلتراسیون هستند تا آب تمیز و تصفیه شده را در اختیار مردم قرار دهند.

این نوع کولرهای آبی در مکان های تجمع مردم و اداراتی که مصرف آب سرد زیاد است استفاده می شود. هر دو نوع کولر آبی دارای دکمه روشن/خاموش هستند که عملکرد دستگاه پخش کننده آب سرد و گرم را کنترل می کند.

پارس سرویس فنی خدمات تعمیرات یخچال و کولر آبی را ارائه می دهد. و سایر لوازم خانگی مانند تعمیر ماشین لباسشویی تعمیر جاروبرقی تعمیر قهوه ساز تعمیر ماشین ظرفشویی و ... با هزینه توافقی با اتحادیه و تضمین کیفیت کار برای سفارش و دریافت مشاوره رایگان با شماره های 09337788989 - 02166175744 تماس بگیرید.

کولر آبی چگونه کار می کند؟

نحوه کار کولر به این صورت است که در مخزن آب کولر مقداری آب وجود دارد که از طریق یک دیسپنسر آزاد می شود. این مخزن جایی است که آب در داخل آن خنک می شود. خنک کاری آبی با دستگاه خنک کننده یا برق حرارتی (Thermoelectric) انجام می شود.

عملکرد و عملکرد چیلرهای آبی برای خنک کننده آب مشابه فرآیند خنک سازی یخچال و کولر گازی است. کولرهای آبی درون خود یک کمپرسور دارند که حاوی مبردی مانند فریون است.

برای خنک شدن آب باید گرمای داخل آب به جو یا ماده دیگری منتقل شود. یک یخچال توانایی جذب این گرما را دارد. یخچال گرمای آب داخل مخزن را گرفته و آب را خنک می کند.

با عبور مبرد از سیستم آب خنک کننده و جذب گرما، تبخیر شده و به گاز تبدیل می شود. سپس مجدداً توسط کمپرسور متراکم می شود و همان چرخه برای تأمین آب سرد مورد نیاز تکرار می شود.

هنگامی که تلگراف آب سرد را فشار می دهید، مخزن دوباره پر می شود و خنک سازی دوباره تکرار می شود. هنگامی که مخزن خنک کننده آب به طور کامل تخلیه شد، چند دقیقه طول می کشد تا سیستم خنک کننده آب کار کند و دمای آب دوباره کاهش یابد.

اما چگونه ترموالکتریک به خنک شدن آب کمک می کند؟ هنگامی که جریان الکتریکی از یک ماده مانند سرامیک یا آهن به ماده دیگر منتقل می شود، انرژی گرمایی توسط هادی جذب می شود. به دلیل این مشکل آب داخل مخزن گرما را جذب کرده و به آب سرد تبدیل می شود. کولرهای آبی که از سیستم ترموالکتریک استفاده می کنند نمی توانند دمای آب را به سرعت کولرهای آب تراکمی کاهش دهند.

اجزای یک یخچال

کولرهای آبی مانند هر وسیله دیگری از وسایل و قطعات مختلفی تشکیل شده اند که به خنک شدن آب کمک می کنند. مهمترین قسمت کولر آبی کمپرسور آن است که عملکرد و عملکرد آن مشابه یخچال است.

کمپرسور کولر آبی: کمپرسورهای مختلف بسته به نوع یخچال و کولر آبی، استحکام و کارایی متفاوتی دارند. مبردی که در داخل اواپراتور به گاز تبدیل شده است در داخل کمپرسور متراکم شده و تبدیل به گاز پرفشار می شود.

لوله کشی کولر آبی: یکی دیگر از قسمت های کولر آبی لوله کشی آن است. لوله های داخل کولر آبی از پلیمر ساخته شده اند و نقش مهمی در خنک نگه داشتن آب و مقاومت در برابر جذب گرمای محیط توسط آب دارند. یکی دیگر از اجزای مهم کولر آبی که نقش مهمی در فرآیند خنک سازی آبی دارد، کندانسور است.

کندانسور: کندانسور در سیستم های خنک کننده دیگر مانند یخچال و کولر نیز یافت می شود. کندانسور دارای یک سیم پیچ نازک یا لوله سیاه است که به صورت دایره ای در پشت یخچال قرار گرفته است. این سیم پیچ وظیفه جذب گرمای آب را بر عهده دارد. در کندانسور، مبرد به مایع تبدیل می شود و به داخل سیم پیچ جریان می یابد.

مخزن و بدنه: مخزن و بدنه کولر آبی دو قسمت دیگر این دستگاه هستند. مخزن داخلی کولر آبی معمولاً از فولاد مرغوب ساخته می شود تا دوام بیشتری داشته باشد و از رسوبات داخل آن جلوگیری شود. بدنه بیرونی کولر آبی نیز نقش مهمی در عملکرد صحیح کولر آبی ایفا می کند زیرا گاهی اوقات نفوذ آب به سیستم باعث می شود دستگاه نیاز به تعمیر داشته باشد.

فیلتر نظافتی:  برای تعمیر آبسردکن، برخی از آبسردکن های جدید علاوه بر عناصر ذکر شده دارای فیلتر تمیزکننده هستند که آب را تمیز و تصفیه می کند. تمامی قطعات ذکر شده از عناصر مهم تشکیل دهنده یک کولر آبی هستند. برای تعمیر کولر آبی بهتر است اطلاعات کاملی از عملکرد و محل قرار گیری قطعات دستگاه داشته باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 166
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 324
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 1,238
  • بازدید ماه : 4,855
  • بازدید سال : 39,891
  • بازدید کلی : 97,477