loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 3 یکشنبه 10 تیر 1403 نظرات (0)


نظافت خانه یکی از مواردی است که بدون شک برای همه کسانی که در خانه زندگی می کنند مناسب است. به همین دلیل، صاحبان خانه باید به طور دوره ای از خدمات نظافتچی برای نظافت منزل خود استفاده کنند. به خصوص اکنون که بسیاری از سازمان ها برای ارائه خدمات نظافتی توسعه یافته اند. خدمات این سازمان ها به این صورت است که به محض درخواست صاحب خانه، سرویس نظافت خود را برای نظافت منزل مورد نیاز ارسال می کنند. کارمندان بسته به شرایط ساختمانی که در آن کار می کنند وظایف مختلفی را انجام می دهند. در این مقاله شرکت نظافتی تیک شهر  تجهیزات ویژه ای را برای آشنایی بیشتر با محدوده کار نظافت منزل ارائه می دهیم.

همچنین، باید در نظر داشته باشید که خدمات نظافتی، مانند بسیاری از خدمات دیگر، معمولاً تابع قوانین کار هستند. بنابراین کارفرمایان باید طبق قانون کار به کارکنان خود دستمزد و مزایا پرداخت کنند. در مورد نوع قرارداد استفاده شده برای این رابطه کاری در مقاله قرارداد نظافت منزل به تفصیل توضیح داده ایم. توصیه می کنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

نمای کلی از حرفه یک نظافتچی ساختمان

نظافت ساختمان یکی از کارهای روزمره و ضروری است که امروزه بسته به مشغله کاری افراد به متخصصان این حوزه سپرده می شود. به عبارت دیگر فردی که به عنوان نظافتچی کار می کند موظف است وظایف محوله را مطابق با هنجارهای محل کار خود انجام دهد. در واقع کارگران این حرفه مانند هر شغل دیگری ابتدا مهارت های کاری خاص آن شغل و نحوه رفتار صحیح با دیگران را می آموزند. لازم به یادآوری است که در اکثر موارد کارگران این حرفه تحت انواع قراردادهای کاری به کار گرفته می شوند. شما می توانید با ارائه دهندگان خدمات قرارداد خدمات ببندید یا ساختمان می تواند مستقیماً با یک نظافتچی قرارداد ببندد.

از طرفی همکاری نظافتچی با ساختمان مربوطه می تواند قراردادی باشد. انواع مختلفی از قراردادهای انفرادی اغلب برای این منظور استفاده می شود.

عملکرد بهتر تمیزکننده ساختمان به چه چیزی بستگی دارد؟

اگرچه ممکن است برخی از افراد فانتزی باشند، اما کار در صنعت نظافت بسیار آسان و راحت است، اما در واقعیت اینطور نیست. به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که اگر فردی می خواهد در این حرفه خوب عمل کند، نه تنها عملکرد باکیفیتی داشته باشد بلکه باید رفتار و منشی مسئولیت پذیری نیز داشته باشد. مهم ترین اصول و مهارت های مورد نیاز یک متخصص بهداشت در زیر ذکر شده است.

مهارت های برنامه ریزی از نظر دستور العمل ها

فردی که کار نظافت ساختمان را به عنوان سرایدار می پذیرد باید توانایی برنامه ریزی یک فرآیند کاری را بر اساس دستورالعمل های مشخص و انجام آن به نحو مطلوب و کارآمد داشته باشد. در واقع علاوه بر ارائه کیفیت استاندارد، باید سرعت عملیاتی مناسبی را نیز برای انجام وظایف محوله در برنامه زمانی داده شده داشته باشد.

تقویت دانش و آگاهی نظافتچیان در مورد اصول بهداشتی و ایمنی

متخصصان نظافت دائماً با مواد شوینده حاوی مواد شیمیایی و آلرژی زا در تماس هستند، بنابراین نیاز به دانش جامع از این مواد دارند. هنگام استفاده از این مواد، لباس، دستکش و ماسک مخصوص نیز لازم است. از سوی دیگر، اگر نیروهای نظامی تجهیزات سنگین و خطرناک را در داخل ساختمان جابجا کنند، باید به نکات امنیتی توجه کنند.

انعطاف پذیری و دوستی نظافتچی ساختمان

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین ویژگی های هر شغلی از جمله خانه داری، مودب بودن است. به عبارت دیگر، موفقیت و رضایت در هر شغلی ابتدا مستلزم تعامل سازنده و مؤثر با افراد دیگر است. بنابراین فردی که به عنوان نظافت ساختمان فعالیت می کند، علاوه بر انعطاف پذیری، باید نسبت به همکاران و افرادی که با آنها کار می کند نیز برخورد محترمانه و مؤدبانه داشته باشد.

اهمیت دانش تخصصی برای نظافت ساختمان

هر کارگری می داند که برای انجام سریع و بهتر کار خود ابتدا باید دانش و مهارت های لازم برای آن حرفه را بیاموزد. بنابراین، اگر نظافتچی بخواهد در حرفه مربوطه به نتایج مطلوب دست یابد، در هر صورت لازم است از محیط کار و ابزار، مواد، نحوه کار، نحوه برخورد با مشتری و سایر موارد مهم اطلاعات کافی داشته باشد. . چالش ها و مسائل

شرایط لازم برای استخدام نیروی نظافتی

فردی که قصد دارد به عنوان یک نظافتچی حرفه ای ساختمان مشغول به کار شود، باید تعدادی الزامات و کیفیت داشته باشد. از آنجایی که کار در این زمینه کاری به گونه ای است که مدیران بر اساس اعتماد خود ساختمان خود را در اختیار نظافتچی قرار می دهند، پس یکی از پایه های اساسی اشتغال و کار در کار نظافت، داشتن شرایط لازم برای نظافت است. کار. اعتماد صاحبان املاک یعنی در صورت جلب اعتماد مدیر ساختمان و ارائه گزارش خوب، مدیر با شروع این همکاری موافقت می کند و مسئولیت نظافت ساختمان را به سرویس واگذار می کند. برای درک بهتر این موضوعات، برخی از ملزومات کلی این شغل در زیر در عناوین زیر ذکر شده است:

آشنایی با روش ها و تکنیک های فنی ساخت برای حل مشکلات مصالح ساختمانی؛

ظاهر تمیز و حرفه ای؛

به موقع بودن و آینده نگر بودن؛

نداشتن سابقه کیفری؛

وجود مدارک شناسایی لازم و همچنین شرح آدرس صحیح در محل سکونت.

مسئولیت های تعریف شده برای پاک کننده های ساختمان

وظایف نظافتچی ساختمان بر اساس مقررات لازم الاجرا در ساختمانی که خدمت می کند تعریف می شود. به این ترتیب مدیر مربوطه مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای نظافتچی تنظیم می کند و بنابراین او موظف است طبق این دستورالعمل وظایف خود را انجام دهد. لذا کارکنان نظافتی حرفه ای و ماهر باید ساختمان مورد نیاز را در مدت زمان مقرر نظافت کنند. در ادامه برخی از مسئولیت های کارکنان این حرفه را بیان می کنیم:
 برای اعزام نظافتچی با ما تماس بگیرید.

به طور کلی وظایف نظافتچی ساختمان عبارتند از:

تمیز کردن گرد و غبار، پنجره ها، پنجره ها و دیوارهای داخل و خارج خانه؛

سمپاشی، سمپاشی راهروها، پله ها، پشت بام ها، حیاط ها، آسانسورها و دیوارها؛

طبق قانون عمل کنید؛

تمیز کردن کف و دیوارهای ایستگاه؛

بازدید منظم از سقف و تمیز کردن آن؛

ورود و خروج به موقع از ساختمان.

ابزار و تجهیزات کار را پس از اتمام کار در مکان های تعیین شده قرار دهید.

یکی دیگر از کارهای کارکنان نظافت ساختمان، نظافت و ضدعفونی محیط های دیگر ساختمان مانند آسانسور، راهروها، ورودی ها، پارکینگ ها و حیاط ها است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 96
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 265
  • بازدید ماه : 265
  • بازدید سال : 59,198
  • بازدید کلی : 116,784