loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 141 دوشنبه 09 مرداد 1402 نظرات (0)


چای ساز یا سماور؟

مزایای استفاده از چای ساز در مقایسه با سماور یا کتری چیست؟ چای سازها برای استفاده مناسب ترند یا سماور؟ امروزه چای ساز یکی از اعضای اصلی آشپزخانه است. بسیاری از ما، حتی اگر چای سرو شده در سماور گازی را ترجیح دهیم، نمی‌توانیم نقش مهمی را که یک چای‌ساز در آشپزخانه‌مان ایفا می‌کند نادیده بگیریم.

حتما برای شما هم پیش آمده که زیاد خوابیده اید و برای رفتن به محل کار عجله داشته اید. چه کسی می تواند نقش اساسی چای ساز را در این شرایط نادیده بگیرد؟ یا به زمان هایی فکر کنید که مهمان دارید و می خواهید به سرعت نوشیدنی مورد نیاز خود را تهیه کنید. از طرفی آداب معاشرت حکم می کند که مهمانان خود را برای مدت طولانی تنها نگذارید. آیا باز هم می توانید چای ساز را نادیده بگیرید و از سماورهای گازی استفاده کنید؟

انواع چای ساز

به طور کلی چای سازها را می توان به سه دسته دم ساز، چای ساز مستقل و چای ساز بدون قوری تقسیم کرد.

آبجو: این نوع چای ساز دارای قوری و کتری می باشد. به طوری که قوری روی قوری قرار می گیرد و بخار آب کتری به سمت قوری می رود تا چای درون ظرف فلزی به آرامی دم بکشد. می توان گفت این نوع چای ساز به روش های قدیمی نزدیکتر است و به شما چای رنگی و معطر می دهند.

چای ساز پایه دار: این نوع چای با چای قبلی متفاوت است. در چای ساز پایه دار، قوری و کتری به طور کامل در ظرف آب قرار می گیرند و در دمایی که چای در قوری دم می شود. اکثر مدل های این نوع چای زمان دارند و دمای آب را تغییر می دهند. می توان گفت دلیل این روش چای سازهای ایستاده این است که اگر قوری شما برای مدت طولانی روی استند بماند، کیفیت طعم و عطر چای شما کاهش می یابد و دیگر برنمی گردد. . لذت ببر.

چای ساز بدون چای: این نوع چای ساز دارای محفظه ای است که در داخل کتری قرار می گیرد و به همان ترتیب و فرمت چای درست می کند. متاسفانه این نوع چای خیلی طرفدار ندارد!

نکاتی که هنگام خرید چای ساز باید بدانید:

اطمینان حاصل کنید که چای ساز انتخابی شما دارای درب برای کتری یا درب قوری است که می توان از آن برای کتری نیز استفاده کرد.

نشانگر سطح آب در اکثر کتری ها با بدنه پلاستیکی و فلزی میزان آب موجود در دیگ را نشان می دهد.

فیلتر قوری از ورود کثیفی های داخل قوری به داخل لیوان و قوری جلوگیری می کند. این فیلتر فلزی یا پلاستیکی است و به صورت ثابت و قابل حمل در داخل دیگ و جلوی جریان آب قرار می گیرد. نوع پرتابل قابل جدا شدن و شستشو است و در این صورت بهتر از ثابت است.

شرایط گرم باعث جوشیدن آب در کتری می شود. در این صورت آب تبخیر می شود اما نمی جوشد.

قطع خودکار به شما کمک می کند بلافاصله بعد از جوش آمدن کتری، اگر درب آن بسته باشد یا قوری روی کتری باشد.

در برخی مدل ها به ویژه انواع پایه امکان تنظیم دمای آب در کتری وجود دارد.

در برخی از مدل های جدید، تایمر امکان برنامه ریزی زمانی را برای این دستگاه ها فراهم می کرد.

یک چای ساز خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به طور خودکار قطع شود

یکی از مهم ترین مواردی که در انتخاب چای ساز تافل باید به آن توجه کرد، قابلیت خاموش شدن خودکار است. این سیستم کتری زمانی که آب به نقطه جوش می رسد به طور خودکار کتری شما را گرم می کند. دو مزیت برای شما دارد، اول اینکه مصرف انرژی کاهش می یابد.

دوم اینکه چای با دمای ملایم و ثابت بخار شروع به دم کشیدن می کند و در نهایت با تمام شدن آب کتری به طور خودکار خاموش می شود و از آسیب دیدن کتری برقی و عدم نیاز به آن جلوگیری می کند. نگران تمام شدن آب، کتری خودتان، شاید برندهای مختلف سیستم مشابهی داشته باشند، اما سنسورهای استفاده شده برای آنها به قدری ضعیف است که پس از مدت کوتاهی خراب می شود و نیاز به سرویس دارد و تبدیل به یک وسیله غیرقابل استفاده در خانه شما می شود.

نوعی چای

یکی از مهم ترین چیزهایی که طعم و رنگ بهتری به چای یا چای ما می دهد. به طور کلی قوری ها می توانند پیرکس، چینی یا استیل باشند. قوری چینی یا پیرکس بهترین کیفیت را دارند. اما کتری های آهنی زیباتر هستند و هرگز نمی شکنند.

اما متاسفانه استیل رنگ و طعم چای را تغییر می دهد و خیلی سریع آن را سیاه می کند اما در زیبایی آن شکی نیست پس اگر کیفیت طعم و رنگ آن برای شما مهمتر است به دنبال تولید کننده چای با ظروف چینی. خیر ولی متاسفانه هیچ کدام از برندهای معروف قوری چینی ندارند اما کیفیت پیرکس بسیار نزدیک به چین است.

وضعیت گرم را حفظ کنید

درست مانند چای ساز، چای ساز سیستمی دارد که به محض جوش آمدن آب، شعله را خاموش می کند و شما به طور خودکار وارد حالت گرم نگه داشتن می شوید. در این حالت چای ساز آب را در دمای 70 درجه نگه می دارد تا هر بار که به آن سر می زنید آب گرم شود.

در اینجا توصیه می کنیم اگر چای یا چای میل دارید، برای بهتر شدن عطر و رنگ چای، اجازه دهید آب بجوشد، چای خود را با آب سرد بشویید تا تمام ناخالصی ها از بین برود. رطوبت کمی دارد، پس از جوشیدن، وقتی کتری داغ است چند دقیقه صبر کنید تا دمای آب به 70 درجه برسد. معطر خواهد بود.

مراجعه به منبع: https://www.entekhabcenter.com/tea-maker

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 222
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 890
  • بازدید ماه : 4,507
  • بازدید سال : 39,543
  • بازدید کلی : 97,129