loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 485 شنبه 11 آذر 1402 نظرات (0)


یکی از طرح های زیبا و جذاب خانه های پیش ساخته امروزه خانه های سوئیسی یا قاب A می باشد که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. این سبک که به وفور دیده می شود به دلیل زیبایی نماها مورد استقبال عموم قرار گرفت که بدیهی است که این نوع سبک خانه اصلا برای زندگی مداوم توصیه نمی شود.

ویژگی ها و ویژگی های ویلاهای سبک سوئیسی:

طراحی ویلا سوئیس ساختمان های بزرگی به شکل حرف A انگلیسی هستند که این سازه معمولا در دو یا سه طبقه ساخته می شود. آنها عموما دارای یک پذیرایی بزرگ، آشپزخانه و حمام در طبقه اول و یک یا چند اتاق خواب در طبقه دوم هستند. در برخی از طرح ها سقف پذیرایی را سقف بلند نمی کنند. به طور کلی نور این بناهای زیبا از شمال و جنوب تامین می شود و در شرق و غرب سازه سقف پیوسته است و نور خاصی در این قسمت ها قرار نمی گیرد. از این بناها در مناطق شمالی و پرباران استفاده می شود.

مزایای ویلاهای پیش ساخته سوئیس:

یک تکه سازه

قابلیت جابجایی و جداسازی قطعات

لرزه ای و بسیار بادوام

محافظت خوبی داشته باشید

سرعت ساخت و نصب بالا.

مقاومت بالا در برابر باران و برف به دلیل فرم ساختاری

طراحی مدرن و ساده

هماهنگ با محیط جنگل

تفاوت و مزیت ویلا سوییس با سایر ویلاهای شهر:

این سازه بسیار ساده و زیبا است و به راحتی قابل ساخت است. با توجه به شکل سقف شما، نگهداری آن پس از ساخت کار سختی نیست.

از آنجایی که شیشه ها عموما در دو طرف ساختمان از کف تا سقف نصب می شوند، برای روشنایی و تهویه مطبوع مناسب هستند.

شکل سقف این سازه و شیب تند آنها باعث می شود که برف و باران روی سقف جمع نشود و جای نگرانی از بابت وزن سقف نیست.

به طور کلی سازه های سوئیسی در مناطق کوهستانی ساخته می شوند زیرا به راحتی با محیط اطراف سازگار می شوند و اغلب رویای زیبایی سازه و محیط اطراف را در سر می پرورانند.

این سازه ها معمولاً از چوب ساخته می شوند و محیط را برای سازه مناسب تر می کنند.

معایب پیش ساخته های سوئیسی:

این سازه ها انعطاف پذیر نیستند و نمی توان پلان های متفاوتی برای آنها در نظر گرفت و دست طراح در طرح بسته است. در واقع طراحی داخلی تمامی سازه های سوئیسی یکسان است.

سقف بلند این سازه گرمایش و سرمایش سازه را با مشکل مواجه می کند. همچنین طبقه بالای سازه گرمتر از پایین است.

بزرگترین ایراد این سازه ها برجستگی اتاق ها در پلان داخلی است. در این سازه ها سالن های زیادی وجود دارد که قابل استفاده نیستند و این همه به دلیل عدم وجود دیوارهای صاف در سازه هاست. به همین دلیل گروه صنعتی آرایشگران کردستان این نوع سازه را برای اقامت دائم توصیه نمی کند.

ساخت خانه سوئیسی با اسکلت فلزی:

گروه تجاری متشکل از طراحان زیبا برای مقابله با انواع سازه های پیش ساخته و جلوگیری از مشکل موریانه ها و تعمیرات منظم اقدام به ساخت این نوع ویلاها با سازه های پیش ساخته و اسکلت فلزی سنگین می کنند. توصیه می کنیم برای ساخت این سازه از اسکلت فلزی استفاده کنید.

مراحل ساخت کابین فلزی سوئیس:

در ابتدا سازه با ابعاد دقیق زمین و شیب مورد نیاز طراحی شد. سپس طرح بر اساس ترجیحات مشتری و دستورالعمل های معمار به مرحله تایید می رسد. در مرحله بعد زیرساخت ها اجرا می شود. سپس اسکلت سازه ساخته شده و سقف، دیوارها و قاب پنجره ها به سازه متصل می شود. در نهایت سازه آماده انتقال به محل پروژه و مونتاژ در محل پروژه با جرثقیل و چرخ دستی می باشد.

تجهیزات و فضای داخلی کلبه پیش ساخته سوئیس:

این ساختمان ها دارای یک سالن پذیرایی، آشپزخانه و حمام در طبقه همکف و یک یا دو اتاق خواب در طبقه دوم هستند که توسط یک راه پله به هم متصل می شوند. در برخی موارد اتاقی برای سالمندان یا اتاق مهمان نیز در طبقه همکف تجهیز خواهد شد.

اندازه مناسب کلبه پیش ساخته سوئیسی:

کلبه های سوئیسی را می توان در هر اندازه ای ساخت. اما هر چه مربع ها بیشتر شوند، شیب سازه کمتر و مساحت و امتداد پیش بینی شده بیشتر می شود. معمولاً اندازه ایده آل این امکانات بین 30 تا 100 متر است. البته در صورت تمایل می توانید آن را با سازه های دیگر ترکیب کرده و در مقیاس بزرگتر بسازید.

چه عواملی هزینه و ارزش ساخت ویلای سوئیس را تعیین می کند؟

هزینه ساخت این ویلاها به متراژ فضای داخلی، ارتفاع سقف، نوع مصالح استفاده شده، تعداد در و پنجره و عوامل مشابه بستگی دارد.

مکان های ساختمانی مناسب برای ویلاهای به سبک سوئیسی:

سازه های سوئیسی عمدتا در مناطق حاصلخیز، مرطوب و برفی استفاده می شود. زیرا شیب تند این سقف ها برای این مناطق مناسب است. این سازه ها در گذشته از چوب ساخته می شدند. به همین دلیل از این نوع سازه در مناطقی که چوب بیشتری وجود دارد بیشتر استفاده می شود.

انواع خانه ها و ویلاهای سوئیسی آماده حمل و نقل:

خانه های پیش ساخته از نظر حمل و نقل به دو نوع تقسیم می شوند. خانه های نقلی پیش ساخته و خانه های پیش ساخته ثابت .. در خانه های سیار و ویلا قطعات در کارخانه تولید و پس از مونتاژ در کارخانه برای نصب به محل پروژه حمل می شوند. در خانه ها و ویلاهای ثابت قطعات در محل پروژه مونتاژ می شوند و نیازی به جابجایی ندارند و فقط در یک مکان ساخته می شوند.

نکات بسیار مهم قبل از خرید یا سفارش ویلا پیش ساخته سوئیسی :

هنگام سفارش خانه پانل چوبی که می تواند طرحی سوئیسی نیز باشد، توجه به این نکته مهم است که در ساخت سازه از چوب مرغوب استفاده شده است. چوب مورد استفاده باید به خوبی خشک شده و از مواد مناسب برای جلوگیری از آفات استفاده شود. همچنین به دلیل حساسیت چوب و احتمال موریانه و کپک زدن، چوب باید به خوبی مراقبت و در صورت نیاز تعمیر شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 96
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 288
  • بازدید ماه : 288
  • بازدید سال : 59,221
  • بازدید کلی : 116,807