loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 441 چهارشنبه 08 شهریور 1402 نظرات (0)


ایسوس از نام پگاسوس (اسب بالدار افسانه ای یونانی) الهام گرفته شده است. ایسوس در سال 1989 در تایپه تأسیس شد و اکنون یکی از موفق ترین و ارزشمندترین شرکت های فناوری است. TH Tung، Ted Hsu، Wayne Hsieh و MT Liao این شرکت را تأسیس کردند. قبل از آن، این چهار نفر مهندس سخت افزار در شرکت ایسر بودند. ایسر همچنین تولید کننده کامپیوتر و تجهیزات کامپیوتری است.

قبل از به قدرت رسیدن ایسوس، صنعت ساخت و تجارت سخت افزار تایوان تقریبا ناشناخته بود. اینتل ابتدا پردازنده های جدید خود را به شرکت های مطرحی مانند IBM معرفی کرد و شرکت های تایوانی باید ۶ ماه صبر می کردند.

ایسوس مدل مادربرد را برای اینتل 468 طراحی کرد اما مجبور بود بدون پردازنده های اینتل کار کند. زمانی که ایسوس از اینتل خواست مادربرد خود را آزمایش کند و پردازنده 468 را درخواست کرد، خود اینتل با مادربرد 468 خود مشکل داشت. مهندسان ایسوس توانستند مشکل اینتل را حل کنند. از طرفی مادربرد ایسوس توانست بدون هیچ مشکلی با پردازنده اینتل 468 کار کند. بنابراین ایسوس توانست چند نمونه از اینتل برای آزمایش دریافت کند.

تکامل لوگوی ایسوس

چهار سال بعد جانی شی مدیرعامل ایسوس شد. او ایسوس را به رهبر جهان در تولید مادربرد آورد. همچنین توانسته است سایر بخش های بازار قطعات الکترونیکی را نیز تسخیر کند. امروزه کارخانه های ایسوس در کشورهای مختلف مستقر هستند و صدها دفتر در سراسر جهان محصولات این برند را به فروش می رسانند.

همکاری با برندهای بزرگ

همکاری با برندهای معتبر

ایسوس برد شتاب دهنده PhysX را در سال 2005 عرضه کرد و در دسامبر همان سال با عرضه TLW32001 به طور رسمی وارد بازار تولید تلویزیون های LCD شد. اندکی بعد، ایسوس اعلام کرد که با لامبورگینی برای تولید و توسعه لپ‌تاپ‌های VX همکاری می‌کند. ایسوس توانست در سال 2006 با مایکروسافت و گیگابایت شریک شود. علاوه بر این، در سال 2007، ایسوس توانست پخش کننده های DVD با قابلیت بلو-ری و بعداً لپ تاپ های مبتنی بر Blu-Ray را منتشر کند.

ایسوس در مسیر تغییر است.

ایسوس در مسیر تغییر است

در ژانویه 2008، ایسوس یک تغییر عمده در ساختار خود ایجاد کرد و به سه شرکت مستقل تقسیم شد:

- ایسوس که بر تولید  مانیتور ایسوس گیمینگ کامپیوترهای تجاری و دستگاه های الکترونیکی تمرکز داشت

- پگاترون که قطعات و مادربرد تولید می کرد.

- UNIHAN که بر روی محصولات غیر کامپیوتری مانند کیس و طراحی تمرکز دارد.

در دسامبر 2008، Handset Open Association اعلام کرد که ایسوس به این گروه از اعضا (مانند LG، HTC، Google، Sony، Motorola و غیره) پیوسته است. این اتحاد شرکت های تولید کننده تلفن همراه را درگیر کرد و در نهایت منجر به شکل گیری سیستم عامل اندروید شد.

در سال 2010، ایسوس از پگاترون جدا شد. همچنین در اکتبر همان سال، ایسوس پس از تولید شش گوشی هوشمند با هم، به همکاری خود با گارمین پایان داد.

گوشی هوشمند garmin-asus

یکی از مهم ترین پیشرفت های ایسوس را می توان در دسامبر 2010 مشاهده کرد. امسال ایسوس موفق شد کوچکترین نوت بوک دنیا را به فروش برساند. این نوت بوک Asus U36 نام دارد که با ولتاژ استاندارد پردازنده Core i3 و Core i5 اینتل سازگار بوده و تنها 19 میلی متر ضخامت دارد.

ایسوس در سال 2013 به دلیل کاهش فروش سری Eee PC را به طور رسمی متوقف کرد. چنین کاهش تقاضا به دلیل تغییر نگرش نامزدها نسبت به تبلت ها و اولترابوک ها بود.

محصولات ایسوس

محصولات ایسوس

ایسوس یکی از شرکت هایی است که طیف وسیعی از محصولات را با ده ها گروه محصول دارد. ایسوس صدها محصول را با کیفیت بالا و عملکرد خوب روانه بازار کرده است. محصولات ایسوس شامل لپ تاپ 2 در 1، انواع لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند، مانیتور، کامپیوتر رومیزی، انواع قطعات کامپیوتر، مادربرد، کارت گرافیک، درایو دی وی دی، خنک کننده و کارت صدا می باشد.

- سری ROG: ایسوس این برند را در سال 2006 به ثبت رساند این برند شامل انواع دسکتاپ، لپ تاپ و دستگاه های بازی می باشد این نماد همیشه یک عامل دفاعی در بازی های ویدیویی و رایانه ای بوده است ROG یک آکادمی ورزش های الکترونیکی ایجاد کرده است این مدرسه از بازیکنان با تجهیزات، شهریه، مربیگری و هزینه های ورزشی حمایت می کند

- Vivo Collection: یکی از مجموعه های اصلی شرکت ایسوس مجموعه Vivo است که شامل لپ تاپ، دسکتاپ، لپ تاپ، ساعت هوشمند، ماوس و تبلت می باشد.

لپ تاپ سری vivo

- تلفن همراه: ایسوس در زمینه تولید انواع موبایل نیز فعالیت می کند. این گوشی ها عمدتاً دارای سیستم عامل اندروید و پردازنده های اینتل بودند و به ZenFone معروف بودند. ایسوس همچنان بر بازار تلفن همراه در هند، چین و سایر کشورهای آسیایی تسلط دارد. گوشی های ZenFone در 8 نسل تولید شده اند و هر نسل مدل های مختلفی دارد. ایسوس به غیر از این گوشی ها، گوشی های تبلت مانند دیگری به نام PadFone را نیز در مدل های مختلف عرضه کرده است.

- سیستم 2 در 1: این سیستم دارای 4 مدل Transformer Book، Vivo Book Flip، Zenbook Flip، Chromebook Flip می باشد.

- لپ تاپ ایسوس: لپ تاپ یکی از محصولات گسترده و متنوع ایسوس است. این لپ‌تاپ‌ها در سری‌های مختلف به فروش می‌رسند، هرچند تولید لپ‌تاپ‌هایی مانند سری EeeBook، سری K، سری X، سری E، سری Q، سری B، سری‌های V، سری‌های P، سری P متوقف شده است. سری G.

لپ تاپ ایسوس

این مقاله را نیز بخوانید: مزایا و معایب لپ تاپ ایسوس

- تبلت: ایسوس برای تولید تبلت با گوگل و مایکروسافت همکاری کرده است. Nexus 7 در سال 2012 با همکاری گوگل تولید شد. ایسوس همچنین تبلتی به نام Transformer Book Trio تولید کرد که مبتنی بر اندروید بود و با اتصال کیبورد به یک دستگاه ویندوزی تبدیل شد.

- مادربرد: در حال حاضر ایسوس بیشترین سهم را در تولید مادربرد در سراسر جهان دارد. سهم این شرکت در بازار بین المللی حدود 40 درصد است.

پایه ها محیط بانان

محیط دوستانه ایسوس

یکی از مزیت های برند ایسوس این است که همواره تلاش می کند محصولات خود را به گونه ای سازگار با محیط زیست طراحی کند. از این نظر، ایسوس Green Asus را در سال 2000 عرضه کرد. ایسوس اعلام می کند که همیشه به اصول سبز طراحی، عرضه، تولید و بازاریابی پایبند است.

در سال 2006، ایسوس گواهی IECQ (سیستم ارزیابی کیفیت برای اجزای کامپیوتر) را دریافت کرد. او همچنین موفق به دریافت گواهینامه HSPM (مدیریت فرآیند مواد خطرناک) شد. در سال 2007، یک موسسه تحقیقاتی مستقل و متخصص در ارزیابی مسئولیت شرکت، Oekom، ایسوس را به عنوان یک شرکت دوستدار محیط زیست در تولید رایانه، لوازم جانبی و صنایع الکترونیکی شناسایی کرد.

در سال 2008 در اکتبر، ایسوس توانست 11 جایزه برای ارزیابی زیست محیطی محصولات خود دریافت کند. در همان سال، ایسوس با همکاری اینتل و شرکت Tsann Kuen Enterprise، برنامه «بازیافت رایانه‌های شخصی برای آینده روشن‌تر» را راه‌اندازی کرد. این برنامه توانست بیش از 1200 لپ تاپ، نوت بوک و مانیتور را جمع آوری و به مدارس و بنیادهای مختلف اهدا کند.

ایسوس؟ برند برتر

ایسوس میزبان بزرگی است

ایسوس کار خود را با تولید مادربرد و قطعات الکترونیکی آغاز کرد. حالا می بینیم که این برند در همه زمینه ها حرفی برای گفتن دارد. شاید محصولاتی مانند موبایل ایسوس به دلیل قیمت بالایشان طرفداران کمتری داشته باشند اما این برند در تولید قطعات کامپیوتر و لپ تاپ بسیار پیشرو بوده است. یکی از نقاط قوت برند ایسوس، خلاقیت و نوآوری در زمینه های مختلف است. این شرکت همواره تلاش کرده تا محصولات جدید و ویژگی های جدید را در اختیار دنیای فناوری قرار دهد.

 نمایندگی رسمی ایسوس تاکنون برنده هزاران جایزه بین المللی در زمینه های مختلف شده است. از مزایای محصولات این شرکت می توان به توجه به محیط زیست، نوآوری محصول و راندمان بالا اشاره کرد.

آیا فکر می کنید پیشرفت ایسوس همچنان رو به افزایش است؟ آیا ایسوس می تواند به خلاقیت و نوآوری خود ادامه دهد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 171
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 285
  • باردید دیروز : 212
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 763
  • بازدید ماه : 285
  • بازدید سال : 35,321
  • بازدید کلی : 92,907