loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 116 یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 نظرات (0)


بریس های دندانی چیست؟

از نظر لغوی، ارتودنسی از دو ریشه تشکیل شده است: ارتو و دنسی. Ortho به معنی ارتودنسی و Densi به معنی دندان است. اما این تعریف بسیار سطحی است، ارتودنسی علم و تخصص بسیار گسترده ای است و در بیشتر موارد درمان های انجام شده در زمینه ارتودنسی چیزی از معجزه نمی کند.

ارتودنسی اولین تخصص در دندانپزشکی و دومین تخصص در دنیای پزشکی بود.امروزه پذیرش و تداوم ارتودنسی نشان می دهد که لبخند زیبا با دندان های هم تراز یکی از مشکلات بشر از قدیم الایام بوده است.

متخصص ارتودنسی کیست؟

دانشکده دندانپزشکی عمومی 6 سال به طول می انجامد و پس از آن معاینه ویژه دندانپزشکی برگزار می شود.

در دندانپزشکی حدود 11 تخصص وجود دارد که ارتودنسی در راس این رشته قرار دارد.

هر ساله نمرات برتر آزمون تخصصی و تقریبا تمامی نمرات تک رقمی ارتودنسی را به عنوان تخصص انتخاب می کنند. دوره تخصصی ارتودنسی 3-4 سال می باشد. پس از اتمام این دوره،

داوطلبان در آزمون تخصصی شرکت می کنند و آزمون های کتبی و عملی هیئت را پاک می کنند.

آنها ممکن است از اصطلاح "هیئت تخصصی" استفاده کنند. همچنین تنها افرادی که دارای «هیئت مدیره ویژه» هستند می توانند به عنوان هیات علمی در دانشگاه مشغول به کار شوند.

همه چیز در مورد ارتودنسی

متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک عمومی؟

در دندانپزشکی عمومی ارتودنسی به دانشجویان آموزش داده نمی شود و فقط اصول اولیه ارتودنسی آموزش داده می شود. بنابراین درمان ارتودنسی بسیار تخصصی است و بیمار باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کند نه دندانپزشک عمومی. چگونه بفهمیم دندانپزشکی که به آن مراجعه کرده ایم متخصص ارتودنسی است؟

توجه داشته باشید که صرف نوشتن کلمات ارتودنسی یا دندانپزشک ارتودنسی به این معنی نیست که شما متخصص ارتودنسی هستید.

برعکس، روی مهر و سربرگ پزشک باید «ارتودنتیست» نوشته شود.

انواع ارتدکس

ارتودنسی به طور کلی به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شود. لوازم ارتودنسی ثابت (مشابه زیورآلات دندانی)

واسیم قالبی است به همین دلیل هنوز به آن بریس های ارتودنسی، دندانپزشکی می گویند و توسط بیمار قابل گذاشتن و برداشتن نیست، یعنی کاملا گیر کرده و بی حرکت است.

همانطور که از نام آن پیداست اینله های متحرک ارتودنسی توسط خود بیمار قابل نصب و برداشتن هستند و روی دندان ثابت نمی شوند.

آیا ارتودنسی با کشیدن دندان بهتر است یا بدون کشیدن؟

گاهی اوقات بیماران فکر می کنند دکتری که می گوید ارتودنسی را بدون کشیدن دندان انجام می دهد بهتر است. اما واقعیت این است که برای هر بیمار بسته به نوع مشکل دندان و ظاهر صورت او باید مناسب ترین درمان انجام شود و هر درمانی در بیماران خود بدون کشیدن و با کشیدن دندان استفاده می شود.

آیا ماهی ها پس از ارتودنسی به خیابان اصلی خود باز می گردند؟

میزان پایداری نتایج درمان ارتودنسی ارتباط مستقیمی با همکاری بیمار دارد. بیمار باید توصیه های ارتودنتیست را در مورد استفاده از نگهدارنده ها رعایت کند.

در مرکز ارتودنسی ما بیماران پس از درمان مورد غفلت قرار نمی گیرند و پس از 2 و 6 ماه به کلینیک باز می گردند.

نگهدارنده ارتودنسی چیست؟

پس از اتمام درمان ارتودنسی تا 1 سال می توان دندان ها را گذاشت، بنابراین به خصوص در سال اول پس از درمان نیاز جدی به ابزاری برای ثابت کردن دندان ها وجود دارد که به آن فیکساتور می گویند. دستگاه

انواع ارتدکس

نگهدارنده ارتودنسی به دو صورت قابل نگه داشتن و جابجایی است. در مطب ما استفاده از یک صفحه متحرک برای فک بالا و یک مایع ثابت برای فک پایین رایج است.

هزینه درمان ارتودنسی

قیمت درمان ارتودنسی طیف وسیعی دارد که بر اساس پیچیدگی مشکل بیمار و نوع ارتودنسی مورد نیاز تعیین می شود به همین دلیل تعرفه درمان با مراجعه به متخصص ارتودنسی تعیین می شود.خوشبختانه قیمت ارتودنسی در مطب ما است. در دوز است.

چرا قیمت درمان های ارتودنسی متفاوت است؟

بسته به نوع درمان مورد نیاز بیمار، هزینه درمان محاسبه می شود. درمان در دوران کودکی، که اغلب با صفحات متحرک انجام می شود، مقرون به صرفه تر است. جامدات مرئی گرانتر از انواع دیگر باکتری ها هستند.

مینی اسکرو ارتودنسی چیست؟

مینی به معنای کوچک و بی صدا به معنای ساکت است. مینی اسکروهای ارتودنسی ایمپلنت های کوچکی هستند که برای دستیابی به نتایج درمانی ایده آل در برخی از بیماران استفاده می شوند. مینی اسکروها توسط متخصص ارتودنسی یا لثه در فک بیمار قرار داده می شود. و این یکی از پیشرفت های جدید در علم ارتودنسی است. که در برخی موارد نیاز به جراحی فک یا جراحی پیچیده را از بین می برد.

ارتودنسی (بریس + جراحی) چیست؟

بیماران بالغ مبتلا به ناهنجاری فک پایین تحت درمان قرار می گیرند، یعنی قبل از جراحی درمان ارتودنسی انجام می شود، سپس بیمار برای انجام عمل جراحی فک به جراح فک و صورت مراجعه می کند و پس از جراحی فک، ادامه و آرایش می شود. بعد از جراحی. ، که معمولاً در عرض 6 ماه به پایان می رسد.

آیا جراحی فک خطرناک است؟

جراحی دهان مانند هر عمل جراحی دیگری بر روی بدن دارای مزایا و معایبی است. مزیت آن دستیابی به زیبایی صورت و فک است و عیب آن این است که می تواند به طور موقت برخی از نواحی مورد عمل را بی حس کند.

آیا درمان ارتودنسی درد دارد؟

آره! اما خبر خوب این است که امروزه با بریس های جدید، فشار روی دندان به حدی ملایم است که ممکن است بیمار فقط در روز اول درمان و در ویزیت های ماهانه احساس درد کند. البته میزان درد بسیار کمتر از سایر روش های دندانپزشکی مانند کشیدن عصب یا جراحی دندان عقل است.

ارتودنسی در افراد سیگاری

سیگار بر تمام جنبه های زندگی تاثیر می گذارد. افراد سیگاری اغلب دچار بیماری لثه و پوسیدگی دندان می شوند. از آنجایی که بهداشت دهان و دندان در دندانپزشکی بسیار مهم است، بیماران باید پس از ترک سیگار تحت عمل جراحی دندان قرار گیرند. علاوه بر این، به دلیل اینکه سیگار باعث کاهش خون رسانی به بافت ها می شود، سرعت حرکت دندان در طول درمان ارتودنسی در افراد سیگاری کاهش می یابد.

مدارک مورد نیاز برای درمان ارتودنسی

برای هر شغل شرایط خاصی وجود دارد و در این مقاله با مدارک مورد نیاز برای درمان ارتودنسی آشنا می شوید.

اشعه ایکس پانورامیک دندان: دلایل آمادگی برای انجام این رادیوگرافی عبارتند از: عدم وجود مادرزادی دندان، دندان های اضافی، سلامت دندان های دائمی، اثرات روی دندان ها، تعیین سن دندان، آنالیز محل اقامت دندان در فضای مورد نیاز برای دسترسی، ارزیابی کانال ریشه ، بررسی وجود و وضعیت دندان عقل

رادیوگرافی سفالومتری: دلایل تهیه آن: ارزیابی روابط جمجمه و فک، ماتریکس نرم بدن، طبقه بندی شکل صورت، پیش بینی رشد و تکامل، آناتومی و مشاهده روابط دندانی، جستجوی شرایط عصبی و ارزیابی تروما پس از ضربه چشم

عکاسی ارتودنسی: دلایل تهیه آن عبارتند از: ارزیابی وضعیت جمجمه و صورت و دندان از نظر روابط و نسبت ها، ارزیابی نیمرخ بافت نرم و تعادل عضلانی، تجزیه و تحلیل نسبت های صورت و ارزیابی تقارن، نظارت بر پیشرفت درمان، ارزیابی سریع و ثبت روابط بافت نرم و سخت، افزودن بعد رنگی به رکوردها، ثبت مراحل درمان بدون نیاز به قالب گیری، بهبود توانایی افراد عادی در مشاهده مشکلات و تغییرات مزیت بزرگ این روش، امکان گفتگو با والدین و بیماران در مورد درمان ارتودنسی

روش های درمان ارتودنسی

پس از ویزیت ارتودنتیست، مستندات پیش پزشکی مانند گچ گیری، اشعه ایکس و عکس تهیه می شود، ناهنجاری های فک و دندان تشخیص داده می شود، برنامه درمانی برنامه ریزی می شود و درمان شروع می شود.

معمولاً در جلسه اول درمان ابزارهای ارتودنسی در فک بالا نصب می شود که یک فک در جلسه اول چند دلیل دارد: اول اینکه به بیمار زمان بدهیم تا به ارتودنسی عادت کند، دوم گاهی جدی بودن. مشکلات کمتری در فک مقابل وجود دارد و زمان کمتری برای اصلاح نیاز است که می توان در ماه های بعد به درمان اضافه کرد.

فرآیند درمان زمانی آغاز می شود که سیم ارتودنسی به دندان ها متصل شود. از روز اول، دندان ها شروع به تراز شدن می کنند. معمولاً تراز اولیه دندان ها 6 ماه طول می کشد و در صورت وجود حفره ها ایجاد می شود. بیمار مرخص شده شروع به بسته شدن می کند. شاید

پس از قرار گرفتن دندان ها در موقعیت صحیح در فک، آخرین مرحله درمان شروع می شود، دو فک ثابت شده و دندان های دو فک به هم چسبیده یا قفل می شوند، پس از پایان درمان دندانپزشکی، دستگاه ها با هم ترکیب می شوند. . از دندان های یک بیمار ارتوپدی کشیده شده است. اکنون زمان شروع استفاده از نگهدارنده یا نگهدارنده های پزشکی است.

ارتودنسی فوری چیست؟

متاسفانه گاهی اوقات در تبلیغات دندانپزشکی صاف کردن دندان با لمینت نشان داده می شود که به آن صافی فوری می گویند زیرا فقط چند ساعت طول می کشد. برش دندان در این سطح باید در آینده کشیده شود.

آیا ارتودنسی به دندان های شما آسیب می رساند؟

یک تصور غلط رایج در بین مردم این است که ارتودنسی باعث پوسیدگی دندان می شود، اما این رابطه علت و معلولی وجود ندارد. بلکه حقیقت این است که افراد در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان همیشه لثه و دندان های سالمی خواهند داشت. ابزارهای ارتودنسی روی دندان ها و ایجاد مکان هایی که مواد غذایی در آن تجمع می یابد، رعایت بهداشت اهمیت بیشتری پیدا می کند.

درمان ارتودنسی لثه و انگشتان دست

در نوزادان و اوایل دوران کودکی، مکیدن غیر مغذی یک وضعیت طبیعی در نظر گرفته می شود. و کودک را نباید در این سن از این عادت محروم کرد زیرا باعث ایجاد مشکلات عاطفی در او می شود.

در اکثر کودکان، نیاز به پستانک های غیر مغذی تا سن 3 سالگی برطرف می شود.

روانشناسان تصور می کنند کودکانی که از این سن بالاتر هستند و در مدت طولانی به چنین عاداتی دست می زنند، مشکلات عاطفی یا روانی زمینه ای دارند، یعنی به دلایل روانی به مکیدن بدون غذا متوسل می شوند.

عادات درازمدت می تواند تأثیرات مضری بر رشد دندان داشته باشد، که میزان آن از کودکی به کودک دیگر متفاوت است.

نکته مهم این است که وقتی کودک خود را برای معالجه نزد دندانپزشک می بریم، این مداخله را به عنوان تنبیه تلقی نکند.

اصول کلی که باید در درمان کودکان با عادت های طولانی مدت شیردهی در نظر گرفت، ایجاد آموزش ذهنی در ذهن کودک و تشویق آن با پاداش است. اگر کودک به آن نیاز داشته باشد، متخصص ارتودنسی آن را به او می دهد. خاص دستگاه های ارتودنسی برای درمان ارتودنسی.

لینک منبع: https://payju.ir/content/متخصص-ارتودنسی-شیراز

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 58,976
  • بازدید کلی : 116,562