loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 3790 دوشنبه 01 آبان 1402 نظرات (0)

با توجه به پراکندگی جمعیت ایران، این آمارها تا چه حد میتواند واقعی باشد؟ با این حال، این ابزار در سراسر آسیا هم برای آموزش ریاضی و هم برای استفاده حرفهای به کار میرود. از این روی هنوز هم در مناطق مدرن امروزی در سراسر دنیا، چرتکه تدریس می شود. تحقیقات نشان داده کودکانی که در گذشته از چرتکه استفاده می کردند، می توانند محاسبات را در بزرگسالی سریعتر و راحت تر انجام دهند. بر اساس این نتایج، کودکانی که از چرتکه برای یادگیری، حل تمرین و معادلات استفاده کردند، توانایی ریاضیاتی بیشتری در مقایسه با گروه دیگر داشتند. ضمن آنکه احساس موفقیت، توانایی و اعتماد به نفس ویژگی هایی هستند که می توانید در کودکانی که محاسبات با چرتکه را فرا گرفته اند، مشاهده کنید. فرزند شما طریقه محاسبه ی سریع با چرتکه را فرا میگیرد تا بتواند چهار عمل اصلی محاسبات ریاضی را به سریع ترین روش ممکن انجام دهد. لذا شما می توانید با خیالی آسوده نسب به رعایت ضوابط بهداشتی در کرونا اقدام به ثبت نام فرزند خود در کلاس آموزش چرتکه آریا تهران نمایید.

با خواندن مطالب آموزندهی این کتاب ترفندهایی را یاد میگیرید که میتوانید در 5 ثانیه و بدون استفاده از ماشین حساب، قلم و کاغذ تمام محاسبههای سخت مانند حاصل 11 بر 98 را حساب کنید. بله؛ با روشهایی مانند روشهای این مقاله میتوان مهارت ریاضی کودکان را تقویت کرد. هنگامی که کودکان از طریق چرتکه مسائل ریاضی را حل می کنند، در واقع در حال تقویت مهارت های تحلیلی خود هستند. دیگری (مغز چپ) کلامی است و اطلاعات را به روش تحلیلی و پی در پی پردازش می کند. که اصطلاحاً به آن نیم کره راست و نیم کره چپ می گویند. به این دلیل که حین کار با چرتکه هر دو نیم کره مغز به صورت همزمان شروع به فعالیت میکنند. بازاریان قدیمی در تهران از این وسیله برای محاسبات استفاده می کردند که امروزه از این وسیله با تغییرات به شکل ژاپنی برای آموزش کودکان و پرورش ذهن آنها استفاده می شود. وقتی کودک با استفاده از دست خود مهره های چرتکه را به اطراف حرکت می دهد ، مغز او تحریک می شود. او هرگز لحظات خوشی را که درکنار دانش آموزانش داشته فراموش نمی کند. که هرگز با آن رو به رو نشده اند، در حال رشد است.

و به سرعت اعمال محاسباتی مانند: جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را به صورت ذهنی و با سرعت بسیار بالا انجام دهند. هنگامی که کودکان به سرعت محاسبه ی حیرت انگیزی انجام می دهند، در واقع باعث تقویت سایر توانایی های ذهنی مانند: مشاهده، تجسم، گوش دادن و حافظه نیز می شوند. این دستگاه ساده ی محاسبه باعث می شود دو قست مغز به کار گرفته شده و در نتیجه به رشد ذهنی افراد کمک می کند. در حین آموزش محاسبات ذهنی ریاضی به کودکان، نه تنها آنها یاد می گیرند عملیات های ریاضی مانند جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را بر روی دستگاه چرتکه انجام دهند بلکه محاسبات ذهنی را نیز فرا می گیرند. این ابزار قدیمی، شاید به ظاهر یک دستگاه ساده باشد اما در طول تاریخ به عنوان یک وسیله مهم اقتصادی شناخته شده است. اکثر دانش آموزان ریاضیات را یک موضوع دشوار می دانند. بنابراین وقتی از چرتکه استفاده می کند، باید این دانش را حفظ کند - چه مستقیم و چه غیرمستقیم. یکی از بزرگترین خواص چرتکه کمک به حفظ حافظه است.

توجه داشته باشید که در این مرحله باید ترتیب اعداد حفظ شود. برای استفاده از چرتکه باید نحوه کار با آن را بلد باشید. کتابهای نردبان نیز ضمن انتشار آثاری ادبی و معرفی ژانر ادبیات محیط زیست، آثار زیادی را با موضوع آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان در زیر شاخهی «پیش از دبستان» منتشر میکند. چرتکه با تسهیل اعمال اصلی در ریاضی و سادهسازی فهم آنها، به درک و فراگیری آسانتر ریاضی و مفاهیم آن کمک میکند. اندازه گیری از لحاظ فنی به معنی فهمیدن طول، ارتفاع، وزن با واحدهای اندازهگیری مانند سانتیمتر، کیلوگرم و … ۲- ایجاد اتوبوس ریاضی برای گردش علمی ریاضی : گردش علمی ، یکی از روش هایی است که می تواند در یاد گیری ، موثر باشد. و خودشان با آزمایش های متعدد، تصمیم گیری نمایند. بنابراین هر دونیکره با هم کار کرده تا به ما امکان عملکرد انسانی را بدهند. اعداد منفی و اعشاری هم میتوانند توسط فردی که چرتکه بلد است، به صورت ذهنی انجام شوند. عملیات های ریاضی مختلفی می توانند با چرتکه انجام شوند که شامل شناسایی اعداد نشان داده شده در چرتکه و درک چگونگی تغییر مقدار این اعداد بسته به تغییر موقعیت مهره های چرتکه می شود.

کودکان از دست برای حرکت دانه ها استفاده می کنند و همزمان از مغز برای انجام محاسبات استفاده می کنند. ۴- زمانی که محاسبات به درستی انجام می شود افزایش دقت وتمرکز به صورت همزمان در کودک رخ می دهد. برخی تصور می کنند که آموزش محاسبات ذهنی ریاضی به کودکان، صرفاً روشی برای بهبود سرعت و دقت محاسبات است، در حالیکه چیزی فراتر از این هاست زیرا وقتی کودکان در حال یادگیری حساب ریاضیات هستند، در واقع مراحل رشد سایر جنبه های ذهن را نیز سپری می کنند. به او یاد دهید که در برخی از فلش کارتها سوال را بخواند و یا سوال را برای او بخوانید و پس از پاسخ دادن، پاسخ سوال را در طرف دیگر کارت و یا کارت دیگر پیدا کند. مثلا از او بخواهید که یک دسته ۵ تایی مداد را درست کرده و سپس تا دو عدد بعد از آن (هفتتایی) را نیز به نمایش بگذارد. کودکان برای یادگرفتن این مطلب که “وقتی اشیا یک گروه را می شماریم یعنی به هر شی یک شماره می دهیم و آخرین شماره به معنی تعداد اشیا موجود در آن دسته است” به تمرین زیاد نیاز دارند.

چرتکه در زبان روسی به معنی تسبیح میباشد. چرتکه یک قاب شمارش است و ریشه در کلمه یونانی ” abax ” به معنی “جدول” دارد. آموزش ریاضیات ابتدایی به کودکان زمانی که خلاقانه برخورد شود، می تواند یک تجربه سرگرم کننده و مفید باشد. این امر به این دلیل است که آنها قانون طلایی محاسبه ارقام بلند را در ذهن خود حک کرده و به آنها امکان می دهد در مراحل بعدی زندگی راحت تر عمل کنند. فراغت را اوقاتی از زندگی می داند که انسان از کار کردن آزاد و زمانی را به تفریح دلخواه می گذراند. نیمکره چپ و راست مغز انسان از نظر شکل مشابه است اما تفاوت هایی در عملکرد آنها دیده می شود. با تمرین مداوم چرتکه، کودک به طور ناخودآگاه، قدم ها و پاسخ هایی را به خاطر می سپارد که به نوبه خود حافظه وی را تقویت می کند. با تمرین مداوم و تکرار این فرآیند، آنها قادر خواهند بود تصویر ذهنی از چرتکه را در ذهن خود ایجاد کنند و بدون استفاده از چرتکه واقعی، محاسبات را انجام دهند. به همین ترتیب، برای نشان دادن عددی مانند 10٫25، اولین ستون سمت راست جایگاه صدم، ستون دوم جایگاه دهم، سومین ستون یکان و چهارمین مکان دهگان خواهد بود.

از روشهای ارزیابی مختلف مانند آزمونها، کاربرگها و ارزیابی شفاهی برای به دست آوردن درک جامعی از یادگیری خود استفاده کنید. به همین دلیل است که روش جذاب و متنوعی مانند پک چرتکه برای آموزش مهارتهای ریاضی در این دوره بسیار مؤثر عمل میکند. آموزش محاسبات ذهنی چرتکه - چرتکه وسیلهای قدیمی است که برای انجام محاسبات به کار میرود ، از آن میتوان برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی استفاده کرد و حتی میتوان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد. با متد آموزشی موسسه ایران شنمو و استفاده درخشان از نیمکره چپ و راست ، انجام چنین محاسبات ریاضی حتی برای پیش دبستانی ها نیز امکان پذیر است. مغز چپ که به آن مغز دیجیتال نیز گفته می شود: خواندن ، نوشتن ، محاسبه ،تفکر منطقی و مغز راست که به آن مغز آنالوگ گفته می شود: حس سه بعدی ، خلاقیت و حواس هنری را کنترل می کند. مجموعه آموزش چرتکه با بیش از 10 ساعت فیلم آموزشی تمامی مباحث و سرفصل های آموزشی چرتکه به کودکان را از مقدماتی تا پیشرفته با بیانی ساده به فرزندان شما ارائه می دهد.از فواید آموزش چرتکه به کودکان میتوان به افزایش مهارت های حرکتی ، بهبود مهارت محاسبه ،افزایش تمرکز،بهبود قدرت حافظه ،کاهش استرس ، اعتماد به نفس در کودکان اشاره کرد .

با چرتکه مهارت یادگیری نه تنها در زمینه ی ریاضی بلکه در تمام زمنیه ها افزایش مییابد. از آنجا که اضافه کردن دو عدد در مکان دهگان منجر به 10 میشود، یعنی ۱۰ تا ۱۰تایی داریم که برابر با یک صدگان است. از آنجا که در آن ستون 4 را با 6 جمع میکنیم، یک مهره را به ستون اول پاسخ منتقل میکنیم. در دنیای امروز، دانشمند ریاضی، علاوه بر تفكر روی معادلهها و مسائل پیچیده، میاندیشند كه چگونه میتوان ریاضیات روز را، با این وسعت به نسلهای آینده منتقل كرد. با این حال راهکارهایی وجود دارد که میتواند در این زمینه به شما کمک کند و تسهیلگر یادگیری فرزندتان باشد. همان طور که می دانید آموزش STEM جهت آماده سازی دانش آموزان برای ما ، به خوبی می دانیم که آموزش STEM (علوم پایه، فناوری، ریاضی و مهندسی) جهت آماده سازی دانش آموزان برای جهان امروز که مدام در حال تغییر و نو شدن است، بسیار ضروری است. به عنوان مثال، در آموزش چرتکه به کودکان، آنها یاد می گیرند که با چندین فرمول مختلف و در عین حال ساده ، مسئله مشابه را حل کنند. با توجه به آنچه گفته شد، آموزش چرتکه تنها برای یادگیری محاسبات ریاضی نیست بلکه برای فعال کردن دو نیمکره مغز به طور مساوی بکار می رود.

به عبارتی دیگر هنگام آموزش جمع و تفریق با چرتکه به کودکان تمامی نورون ها و سلول های مغزی دو نیمکره فعال می شوند. UCMAS ترکیبی است از یک ابزار تدریس باستانی -چرتکه- با مهارت های مدرن آموزشی برای پویایی و تکامل کل مغز کودک که با ترویج یادگیری و به طور خاص، یادگیری ریاضی به عنوان یک هیجان و سرگرمی تلقی می شود. به تجربه دیده ایم که چگونه رباتیک، مهارت های قرن بیست و یکم از قبیل برنامه نویسی، مهندسی و روش های علمی را به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب به دانش آموزان می آموزد. در این برنامه دانش آموزان فرصت خواهند کرد که مهارت های خود را به بهترین نحو توسعه دهند. ریاضیات به عنوان یکی از اساسی ترین مهارت های شناختی در جوامع عددی در نظر گرفته شده و نتایج پیشرفت فرد را از جمله موفقیت تحصیلی ، آرزوهای شغلی و درآمد اقتصادی پیش بینی می کند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد چگونه بچه ها را به ریاضی علاقه مند کنیم لطفا از صفحه ما بخواهید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 166
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 324
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 1,246
  • بازدید ماه : 4,863
  • بازدید سال : 39,899
  • بازدید کلی : 97,485