loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 34 پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


بروز درد در ناحیه کمر و ستون فقرات می تواند دلایل زیادی داشته باشد، متاسفانه امروزه بخش قابل توجهی از جامعه با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. یکی از دلایل اصلی کمردرد، اشتباهات رایج در نحوه نشستن و فعالیت های روزانه است.

بنابراین اکثر مشکلات ستون فقرات با انجام تمرینات مناسب و استفاده از کمربند طبی مناسب قابل درمان است. ورزش نامناسب؛ بلند کردن اجسام سنگین یکی از دلایل اصلی کمردرد در نظر گرفته می شود و در صورت عدم درمان به موقع می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

باندهای طبی در مدل ها و انواع مختلفی ساخته می شوند که هر کدام کاربرد بسیار متفاوتی دارند و بر اساس آن هدف ساخته می شوند. باندهای طبی به دو دسته کلی بانداژ سخت و نرم تقسیم می شوند که هر کدام انواع مختلفی دارند. مدل های متوسط ​​به صورت نیمه هاردبک در دسترس هستند. بله، علاوه بر موارد فوق، مشاغل Cybertech و bundle و نمونه های دیگر نیز وجود دارد. با کلینیک فیزیوتراپی فانتوم زنجان همراه باشید.


کمربند پزشکی سنگین

این بانداژها از فولاد یا پلاستیک به شکل سخت و خشک ساخته می شوند و اغلب برای حمایت بعد از عمل استفاده می شوند. همچنین برای مشکلاتی مانند شکاف در ستون فقرات از کمربند طبی سفت و سخت استفاده می شود. از آنجایی که این نوع کمربند محدودیت های شدیدی ایجاد می کند، استفاده منظم از آن دشوار است و اغلب در طول روز استفاده می شود.

کمربند طبی نرم

کمربندهای طبی نرم از پارچه ها و حوله های الاستیک ساخته می شوند و معمولاً کاربرد آنها با کمربندهای سخت متفاوت است. این نوع کمربندها برای حمایت از ضعف عضلانی مناسب هستند. کمربندهای طبی نرم عمدتاً برای دردهای جزئی و کشیدگی عضلات استفاده می شوند. کاربرد مهم دیگر مدل تسمه به عنوان نیروی کمکی در انجام کارهای سنگین و سنگین می باشد. کمربندهای طبی نرم در مقایسه با کمربندهای سخت بسیار راحت هستند، بنابراین می توان هر روز از آنها استفاده کرد.

کمربند پزشکی نیمه سفت و سخت

این مدل های تسمه حد واسط بین دو نمونه ذکر شده در بالا هستند و معمولا از پنل های پلاستیکی سخت و انعطاف پذیر استفاده می کنند. اگرچه این کمربندها مانند کمربندهای طبی قوی دارای قابلیت پشتیبانی و درمانی هستند، اما ماندگاری بالایی دارند و در استفاده از کمربندهای محکم مشکلی ندارند. برای بسیاری از مشکلات کمربند طبی جامد تجویز می شود و مدل های نیمه جامد مطمئنا غیر قابل تعویض خواهند بود.

کمربند پزشکی سایبرتک

تاربندی یکی از پیشرفته ترین و همه کاره ترین انواع درمان در نظر گرفته می شود. استفاده از سیستم کابل و تسمه در این مدل تسمه امکان تغییر سایز قابل توجهی را فراهم می کند. با توجه به ساختار مستحکم این نوع تسمه می توان از آن به عنوان کمربند طبی صلب یا نیمه سفت با کارایی بیشتر استفاده کرد. کمربند درمانی Cybertech برای بیماری هایی مانند اسپاسم عضلانی، کمردرد و دیسک های بین مهره ای استفاده می شود.

کمربند کار می کند

فشار به کمر در هنگام کار سنگین یکی از دلایل اصلی کمردرد و مشکلات کمر است. به همین دلیل توصیه می شود تا حد امکان از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کنید و در صورت ناچاری حتما از ارتزهای حمایتی استفاده کنید. کمربند کار با ارائه پشتیبانی کافی و استفاده از آتل های انعطاف پذیر، درد و آسیب در حین فعالیت های سنگین را تا حد زیادی کاهش می دهد. یکی از ویژگی های مهم کمربند کاردرمانی این است که برای پشتیبانی اضافی باید راحت و از نظر ارگونومی مناسب برای استفاده روزمره باشد.

دیوسک بین مهره ای کمری

یکی از شایع ترین مشکلات کمر، برآمدگی دیسک است که علت اصلی کمردرد است. پارگی دیسک می تواند در هر جایی از ستون فقرات رخ دهد، اما بیشتر در قسمت پایین کمر دیده می شود. دیسک کمر معمولا بعد از میانسالی خود را نشان می دهد، اما اغلب این مشکل ریشه در جوانی و فشار وارده به ستون فقرات در این دوران دارد.

مشکل دیسک می تواند بسیار جدی باشد و تنها راه درمان آن جراحی است، اما در بیشتر موارد می توان در مراحل اولیه با تمرینات مناسب و استفاده از کمربند طبی مشکل را حل کرد. البته لازم به ذکر است که حتی در مورد جراحی نیز استفاده از کمربند طبی بعد از عمل ضروری است.

کمربند پزشکی برای رادیکولیت

عصب سیاتیک اساساً عصبی است که ستون فقرات را به ستون فقرات متصل می کند و سیاتیک زمانی رخ می دهد که این عصب به دلایلی فشرده شود. علت اصلی سیاتیک مشکل دیسک کمر است. سیاتیک نیز مانند درد دیسک کمر در مراحل اولیه با کمربند طبی قابل درمان است اما در مراحل پیشرفته تنها گزینه جراحی است.

استفاده از کمربند طبی در صورت شکستگی مهره

هنگامی که مهره های پشت شکسته می شود، تنها راه پیش روی جراحی است. بعد از عمل لازم است فشار روی مهره ها کاهش یابد تا اثر عمل از بین نرود. این کار توسط کمربندهای طبی سخت انجام می شود و افراد پس از عمل جراحی مربوط به شکستگی مهره ها باید هر روز برای مدت معینی از کمربند طبی استفاده کنند تا فشار وارده به مهره ها کاهش یابد و درمان بدون مشکل کامل شود. یک آپارتمان

کمربند طبی که افتادگی شانه را از بین می برد

امروزه یکی از مشکلات رایج در بین مردم کج شدن و قوز کردن شانه هاست که بیشتر ناشی از استفاده طولانی مدت از کامپیوتر و تلفن همراه است. درمان افتادگی شانه و کمر وظیفه بریس های طبی است، اما برخی از نمونه های بریس به صورت ترکیبی از بریس و کمربند ساخته می شوند که تاثیر بیشتری دارند. انواع کمربند بند یکی از بهترین گزینه ها برای درمان افتادگی شانه محسوب می شوند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 198
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 6,029
  • بازدید سال : 41,065
  • بازدید کلی : 98,651